Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » Hamulce, zawieszenie, układ kierowniczy




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Post : 30 lip 2015, 20:05 
Offline

Rejestracja: 13 paź 2014, 16:08
Posty: 237
Czy wam też tak szybko padają łożyska amortyzatorów?? Pierwszy raz wymieniłem je zaraz po zakupie, przechodziły może z 4-5tkm i zaczęły już przytrzymywać sprężynę. Druga wymiana w ramach gwarancji i po może jakiś 10tkm znowu zaczęły stawać. Łożyska mam z firmy MAHLE. Nie wiem teraz czy to wina kiepskiej jakości części czy co innego, bo w sumie jakiejś filozofii w tym układzie to raczej nie ma.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 01 sie 2015, 22:20 
Offline
Założyciel

Rejestracja: 03 cze 2012, 19:20
Posty: 417
Lokalizacja: SZA / DWR
"Przytrzymywać" to masz na myśli takie "strzelanie" podczas kręcenia? Mi niedawno też wróciło, ale przejechałem na tym wiele wiele więcej kilometrów przed nawrotem objawów.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 01 sie 2015, 22:43 
Offline

Rejestracja: 13 paź 2014, 16:08
Posty: 237
tak, takie strzelanie przy kręceniu kierownicą. Cholernie denerwujące to jest, teraz przy okazji jakiegoś remontu w zawieszeniu wymienię na oryginał i zobaczę co z tego wyjdzie.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 10 cze 2016, 11:34 
Offline

Rejestracja: 22 cze 2015, 19:11
Posty: 51
Panowie apropo tematu. U mnie właśnie problem jest ten sam. Jakie łóżyska polecacie? Jakiej firmy?

_________________
VW T5 Caravelle Golden Line 2.5 TDI BNZ


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 10 cze 2016, 11:46 
Offline

Rejestracja: 13 paź 2014, 16:08
Posty: 237
Napewno nie polecam firmy MAHLE bo miałem dwa komplety i pochodziły niewiele. Co prawda producent wymienia łożyska ale kosztów wymiany już nie zwraca (dlatego olałem temat zamienników). Zmieniłem całość na oryginał z trzeciej już wersji konstrukcyjnej (od maja bodajże 2015r. - takie jak idą w T6). I z tego co mogę powiedzieć to przejeździły około 20tkm i narazie zero objawów. Jednak żeby zmienić łożyska trzeba też wymienić poduszkę i talerz bo są całkiem inne ze względu na to że łożysko jest o wiele szersze. Gdyby ktoś potrzebował numery poszczególnych części podaję niżej:
- talerz amortyzatora 7H0 412 341A
- poduszka amortyzatora 7E0 412 331A
- łożysko amortyzatora 7H0412249A lub 7E0412249 nie pamiętam dokładnie który to już był, ale w każdym ASO skompletują tak jak należy. Ja polecam firmę GŁADYSZ ze Zgłobic k./ Tarnowa.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 10 cze 2016, 11:52 
Offline

Rejestracja: 22 cze 2015, 19:11
Posty: 51
Pamiętasz może koszt jaki Cię wyniósł? Poki co zastanawiam się nad firmą Lemforder. Oczywiście wszystko czyli łóżysko + poduszka.

_________________
VW T5 Caravelle Golden Line 2.5 TDI BNZ


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 10 cze 2016, 20:28 
Offline
Założyciel

Rejestracja: 03 cze 2012, 19:20
Posty: 417
Lokalizacja: SZA / DWR
Daroo pisze:
Zmieniłem całość na oryginał z trzeciej już wersji konstrukcyjnej (od maja bodajże 2015r. - takie jak idą w T6). I z tego co mogę powiedzieć to przejeździły około 20tkm i narazie zero objawów.


Widać było jakieś oczywiste różnice między jednymi a drugimi? Robiłeś jakieś zdjęcie?


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 10 cze 2016, 21:25 
Offline

Rejestracja: 13 paź 2014, 16:08
Posty: 237
Arek1991 pisze:
Pamiętasz może koszt jaki Cię wyniósł? Poki co zastanawiam się nad firmą Lemforder. Oczywiście wszystko czyli łóżysko + poduszka.


z potwierdzeń przelewów wynika że około 440zł komplet na dwa koła (części + wysyłka)

macieck pisze:
Daroo pisze:
Zmieniłem całość na oryginał z trzeciej już wersji konstrukcyjnej (od maja bodajże 2015r. - takie jak idą w T6). I z tego co mogę powiedzieć to przejeździły około 20tkm i narazie zero objawów.


Widać było jakieś oczywiste różnice między jednymi a drugimi? Robiłeś jakieś zdjęcie?


zdjęcia robiłem ale nie mogę teraz znaleźć. Z głównych różnic to to że bieżnia poprawionego łożyska jest o wiele szersza. Z tego co mówili mi a ASO Gładysza jest to już trzecie rozwiązanie konstrukcyjne czyli wychodzi że w pierwszych modela VW zauważył problem za słabych łożysk.

na tym zdjęciu widać różnice pomiędzy starym talerzem sprężyny, a nowym:
https://e-a.d-cd.net/9ef671as-960.jpg

tutaj stara i nowa poduszka:
https://e-a.d-cd.net/1ef671as-960.jpg

a tutaj stare i nowe łożysko:
https://c-a.d-cd.net/c1f671as-960.jpg
https://a-a.d-cd.net/49f671as-480.jpg


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 26 cze 2016, 21:58 
Offline

Rejestracja: 22 cze 2015, 19:11
Posty: 51
Panowie jak zabrac się za ten temat wymiany łożysk? jutro przystępuje do działania. Od strony podszybia wystarczy odkręcić tylko ta śrubę co jest schowana?
Załącznik:
20160626_212545.jpg [894.35 KiB]
Pobrany 3 razy

_________________
VW T5 Caravelle Golden Line 2.5 TDI BNZ


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 26 cze 2016, 22:57 
Offline

Rejestracja: 13 paź 2014, 16:08
Posty: 237
tak z góry odkręcasz tylko nakrętkę amortyzatora, dół: jedna śruba od stabilizatora i dwie od amortyzatora przy zwrotnicy.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Indeks witryny » FAQ » Hamulce, zawieszenie, układ kierowniczy


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron