Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » Przeniesienie napędu, sprzęgło




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Post : 15 sty 2016, 14:08 
Offline

Rejestracja: 10 sty 2016, 17:05
Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
Witam, poszukuje od jakiegoś czasu sensownej T5 z automatem. Ostatnio niedaleko pojawiła się zadbana salonowa z 2007 roku od pierwszego właściciela z oryginalnym przebiegiem 150tys. w wersji Caravelle Comfortline no i pojechałem z zamiarem kupna...
Okazało się że karoseria poobijana rdza przy klamce drzwi przesuwnych i to dość spora, co prawda środek jak nowy ale skrzynia... No właśnie, czy jest ktoś kto użytkuje T5 z automatem? Ja jeżdżę automatami i wiem jak dobra skrzynia powinna chodzić, mam T4 z automatem który remontowałem i wiem jedno. Skrzynia powinna chodzić płynnie, nie szarpać i jak schodzi z obrotów zrzucając biegi obrotomierz powinien zmieniać obroty bez, jakby to ująć, podskakiwania wskazówki. Tutaj się zdarzało że wskazówka falowała mocno. Zdarzało się też przy (specjalnie wywołanej) przerwie w nagłym przyspieszaniu i znów naciśnięciu mocnym gazu, że skrzynia "uderza" tak jakby w manualu strzelić ze sprzęgła. W moich autach takie rzeczy nie maja miejsca.
Gość się przyznał że idąc za opinią serwisantów z ASO nie wymieniał oleju w skrzyni (zgroza co za barany pracują w ASO) przez 6 lat i wymienił dopiero jak zaczął serwisować poza ASO i coś tam mechanik musiał w skrzyni wymienić (sam nie wie co), prawdopodobnie sterowanie było albo wymieniane albo po prostu czyszczone elektrozawory lub wymieniane...

Słowem, ciekaw jestem opinii na temat automatów w tych autach ;)


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 15 sty 2016, 19:49 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 729
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
Moja opinia jest taka ze żyją na przedziale 200-300 tys.


Gesendet von meinem SM-N9005 mit Tapatalk


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 15 sty 2016, 23:26 
Offline

Rejestracja: 05 lip 2012, 13:32
Posty: 172
Napisz do kolegi fast na pw


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 16 sty 2016, 0:14 
Offline

Rejestracja: 07 lis 2015, 17:08
Posty: 58
Lokalizacja: Gdynia
Moja w DSG chodzi płynnie nic nie szarpie, w Vito było to samo, ale to był zwykły automat.
W moim Passacie z DSG było tak, że przy ruszaniu było szarpnięcie, takie właśnie uderzenie jak by strzał ze sprzęgła przy manualu.
Po wymianie dwumasy zaczęła działać płynnie.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 16 sty 2016, 12:37 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 729
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
A co do DSG to nie ma z nimi problemów, myślałem ze mowa tu o T5 do 2009 roku

Gesendet von meinem SM-N9005 mit Tapatalk


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 16 sty 2016, 21:53 
Offline

Rejestracja: 10 sty 2016, 17:05
Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
no bo tu mowa o tiptroniku z 2007 roku, DSG to nie automat


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 16 sty 2016, 22:40 
Offline

Rejestracja: 07 lis 2015, 17:08
Posty: 58
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
DSG to nie automat

A co to jest ? Manual ? 8-)
DSG to automatyczna skrzynia dwu sprzęgłowa.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 16 sty 2016, 22:53 
Offline

Rejestracja: 10 sty 2016, 17:05
Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
nie to nie automat, to skrzynia zautomatyzowana, różnica subtelna ale jednak ;)
W każdym razie o DSG nie pytam :)


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 17 sty 2016, 1:27 
Offline

Rejestracja: 07 lis 2015, 17:08
Posty: 58
Lokalizacja: Gdynia
Co by nie mówić koło dwu masowe można sprawdzić, bo od tego też skrzynie możesz szarpać przy ruszaniu i zmianie biegów.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 17 sty 2016, 11:59 
Offline

Rejestracja: 10 sty 2016, 17:05
Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
kurcze... Może trochę Ci rozjaśnię.

DSG to skrzynia, mówiąc "skrótem" manualna do której skonstruowano "automat" operujący dwoma sprzęgłąmi. Stąd też zastosowano tam dwumasę jak to przy manualnych skrzyniach biegów.

Tiptronic to nic innego jak zwykły stary hydrokinetyk, czyli skrzynia automatyczna ale z elektronicznym sterowaniem dzięki któremu możemy sobie zmieniać biegi powiedzmy "manualnie".
Nie występuje tu koło dwumasowe bo taka jest konstrukcja skrzyni. Nie posiada ona także sprzęgła znanego ze skrzyń manualnych, posiada za to sprzęgło hydrokinetyczne. W dużym skrócie zmiana biegów odbywa się poprzez "przepychanie trybów" za pomocą ciśnienia oleju w któym jest wszystko zanurzone. DLatego tez wymiana oleju w automatach jest tak bardzo ważna.

Skrzynie DSG z początku były "suche" czyli był to powiedzmy standardowy manual z automatyką powodującą że dla nas wygląda ona jak automat. Skrzynie te z początku uznane za cud technieki szybko okazały się bublem ponieważ się rozpadały w skrajnych przypadkach po przebiegach 150tys km. Dlatego też zaczęto produkować tzw DSG mokre, mają lepsze smarowanie i wytrzymują więcej. Są stosowane z mocniejszymi motorami, niemniej też nie szczycą się takimi przebiegami jak stare automaty. średni przebieg skrzyni DSG mokrej to 250-300tys. km. Jak ktoś dba i wymienia regularnie olej to pojeździ i dłużej ale kupno używanego auta z DSG wiąże się z dużym ryzykiem.

Na chwilę obecną nie znam warsztatu który skutecznie naprawi uszkodzone DSG. NAprawa takiego auta wiąże się z wymianą skrzyni na nową (nie używkę) i wydatkiem rzędu 30-40tys zł.


Tak więc chciałbym aby w temacie wypowiedział się ktoś kto użytkuje T5 w automacie maks do 2009 roku, wtedy będzie wiadomo że rozmawiamy o skrzyni automatycznej a nie o DSG ;)

Pozdrawiam Radek.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Indeks witryny » FAQ » Przeniesienie napędu, sprzęgło


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: