Swap na 1.8t

t5taxtom
Posty: 25
Rejestracja: 28 kwie 2017, 15:45

Re: Swap na 1.8t

Post autor: t5taxtom »

fredric pisze:Sorki za odkopanie tematu :] takie pytanie czy zamiast tego zwykłego 2.0 8v można zwykłe 1.8 wsadzić bez T ??




ale co Ci te 10 kucy zmieni, lepiej doprowadzić 2.0 do ładu bo to fajny silnik, 1.8 125 ADR powinien podejść z rzeźbieniem. ;)
fredric
Posty: 8
Rejestracja: 14 wrz 2015, 21:45
Lokalizacja: oslo

Re: Swap na 1.8t

Post autor: fredric »

U mnie bardziej rozchodzi się o stan mojego 2.0...... trochę za dużo oliwy już mi idzie a nalatane niby na liczniku 340.... I mam trochę lepszy dostęp do 1.8 z w miarę normalnymi przelotami.


Albo poszukać 2.0..... jaki zamienne oznaczenie słupka będzie pasowało.... bo jak wiadomo pytasz o części do t5 cena w górę a jak pasi z a4/paseratti to cena normalna.
t5taxtom
Posty: 25
Rejestracja: 28 kwie 2017, 15:45

Re: Swap na 1.8t

Post autor: t5taxtom »

fredric pisze:U mnie bardziej rozchodzi się o stan mojego 2.0...... trochę za dużo oliwy już mi idzie a nalatane niby na liczniku 340.... I mam trochę lepszy dostęp do 1.8 z w miarę normalnymi przelotami.


Albo poszukać 2.0..... jaki zamienne oznaczenie słupka będzie pasowało.... bo jak wiadomo pytasz o części do t5 cena w górę a jak pasi z a4/paseratti to cena normalna.



Lepiej jak zrobisz dół na pewno jest już spory luz stąd dmucha i spala olej, ciekaw jestem czy masz objaw wypadania zapłonu kupno używanego silnika to zawsze ryzyko nie wiesz w jakim jest stanie, te słupki szły w vw caddy bjj bsk w turanie w t5 axa ciekaw jestem jak wygląda twój wałek rozrządu przy tym przebiegu generalnie myśle że lepiej zrobić swój silnik i wiesz co masz.
fredric
Posty: 8
Rejestracja: 14 wrz 2015, 21:45
Lokalizacja: oslo

Re: Swap na 1.8t

Post autor: fredric »

Mam błąd sondy i właśnie wypadanie zapłonu.... sprawdzałem kable itd ale wszystko nowe.....
t5taxtom
Posty: 25
Rejestracja: 28 kwie 2017, 15:45

Re: Swap na 1.8t

Post autor: t5taxtom »

fredric pisze:Mam błąd sondy i właśnie wypadanie zapłonu.... sprawdzałem kable itd ale wszystko nowe.....


błąd sondy pierwszej przed kat. będzie generował check zrzuć dekiel zaworów i zobacz na krzywki wałka rozrządu obstawiam że przy twoim przebiegu wałek śmietnik jeśli tak będzie to zrzuciłbym głowice i dał do zrobienia jak zrzucisz głowice sprawdź luzy i podejmiesz decyzję czy robisz dół. Myślę że wałek będzie mocno zjechany i nie domyka się zawór prawdopodobnie wydechowy ale to tylko moje gdybanie choć robiłem taką 2.0 t5 wtedy głowica zrobiona nowy wałek popychacze i było ok.
cyborg
Posty: 30
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:32

Re: Swap na 1.8t

Post autor: cyborg »

t5taxtom pisze: wałek będzie mocno zjechany i nie domyka się zawór
Taka uwaga - jeśli krzywka na wałku jest zużyta to zawór się nie otwiera do końca a nie "nie domyka". Takie cuda to tylko w DESMO
t5taxtom
Posty: 25
Rejestracja: 28 kwie 2017, 15:45

Re: Swap na 1.8t

Post autor: t5taxtom »

cyborg pisze:
t5taxtom pisze: wałek będzie mocno zjechany i nie domyka się zawór
Taka uwaga - jeśli krzywka na wałku jest zużyta to zawór się nie otwiera do końca a nie "nie domyka". Takie cuda to tylko w DESMO




Taka uwaga przy mocno zjechanym albo krzywym wałku popychacze będą za mocno napompowane olejem i wtedy zawory przestają się domykać, kompresja na danym cylindrze będzie słaba. Pomyśl to naprawdę nie boli.

Do fredric zmierz kompresję na ciepłym silniku.
Rowojtek
Posty: 283
Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07

Re: Swap na 1.8t

Post autor: Rowojtek »

t5taxtom pisze:Taka uwaga przy mocno zjechanym albo krzywym wałku popychacze będą za mocno napompowane olejem i wtedy zawory przestają się domykać, kompresja na danym cylindrze będzie słaba. Pomyśl to naprawdę nie boli.
Na wstępie, gdyby ktoś podważał moje słowa, a jest to chyba naturalną częścią dyskusji, to uprzejmie informuję, że myślenie mnie nie boli. Mogę się mylić jednak nic mnie nie boli
Otóż największe zużycie krzywek występuje w miejscach ich wznosów. U podstaw, gdzie "krzywą" jest wycinek okręgu, zużycie jest niewspółmierne mniejsze albo w ogóle nie występuje - to oczywiste bo w tym miejscu na krzywkę działa wyłącznie siła kompensatora (zawór jest zamknięty). Zatem Cyborg ma rację (w mojej ocenie) - skok zaworu się zmniejsza przez co nie otwiera się on zgodnie z założeniem.

Być może i dochodzi do takich sytuacji, że podstawy krzywek są tak zużyte, że nie mieszczą się w zakresie działania kompensatora i zawór się nie domyka. Ja się nigdy z takim stanem silnika nie spotkałem ale niech zabierze tu głos ktoś z bieżącym doświadczeniem i napisze czy w ogóle jest to możliwe.
MXdawid
Posty: 9
Rejestracja: 17 lis 2019, 14:34

Re: Swap na 1.8t

Post autor: MXdawid »

Zdaję sobie sprawę z tego że jest to odgrzanie kotleta ale czy ktoś podejmował się SWAP'a 1.8T z diesla 1.9? Mój powoli doprowadza mnie do szału a że planuję w swoim drugim aucie( Audi 80) robić swap napędu na quattro to naszła mnie myśl żeby napęd wziąć do 80tki(szczególnie tylne zawieszenie) a silnik do busa. Czy wzdłużniaki i poprzeczniaki mają te same otwory pod łapy i jak się mają instalacje w t5 benzynowe i dieslowe(zasilania sterowników, połączenie z licznikiem itp) są stosunkowo P&P?
ODPOWIEDZ