Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » 2.5 TDI




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Post : 08 cze 2017, 20:32 
Offline

Rejestracja: 08 cze 2017, 20:08
Posty: 5
Może ktoś będzie mi w stanie coś doradzić, bo już nie mam siły do tego samochodu. Po zakupie auta w styczniu okazało się że dość szybko schodzi płyn chłodniczy. Śladu nie ma, więc musi sie gdzieś przepalać. Auto pojechało na sprawdzenie do jednego serwisu, gdzie nic nie znaleziono. W kolejnych serwisach dniagnoza: uszczelka pod głowicą :(
Auto poza uciekającym płynem i białą mazią pod korkiem oleju nie ma innych objawów. Jedzie normalnie, nie kopci. Czytając fora znalazłem 3 główne powody wyciekającego płynu:
    Pompa wody
    EGR
    Uszczelka pod głowicą
Jako że testy na obecność spalin wyszły pozytywnie zdecydowałem się zrobić tą uszczelkę pod głowicą.
No i niestety lipa. Auto odebrane od mechanika, uszczelka zrobiona, głowica splanowana a płyn jak uciekał tak ucieka dalej. Mechanik oczywiście umywa ręce i mówi że on zrobił wszystko dobrze, za drugim razem wymienił jeszcze chłodnice oleju (za co sobie oczywiście policzył). Teraz twierdzi że to pewnie jakieś pękniecie w bloku silnika i że może szukać, ale wiąże się to z kolejnymi kosztami.
Mówi żeby dolewać wody destylowanej i jeździć :!: :shock:
Czy da się jakoś bez otwierania silnika potwierdzić jego diagnozę?
Ma ktoś jakieś doświadczenie w prawnych bataliach z mechanikami? Wydaje mi się że obowiązuje go jakaś rekojmia/gwarancja na tą naprawę.

Pytanie co dalej z autem. Do tego mechanika już raczej nie chce jechać, a niestety w Krakowie serwisów które nie zamykają drzwi przed 2.5 TDI jest jak na lekarstwo.

Czy jest jakiś sposób na dalszą diagnozę? Na naprawę wydane prawie 4.5tys zł i dalej lipa.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 08 cze 2017, 22:56 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 729
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
Pompa wody i jeszcze raz pompa wody do sprawdzenia.
Puszcza wodę na 99.9%

Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 08 cze 2017, 23:04 
Offline

Rejestracja: 08 cze 2017, 20:08
Posty: 5
A czy możliwe jest że to przez pompę wody wcześniejszy test na obecność spalin w układzie chłodzenia mógł wyjść pozytywnie? Zastanawiam się czy cała akcja z uszczelką pod głowicą była potrzebna.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 09 cze 2017, 7:05 
Offline

Rejestracja: 12 gru 2015, 15:40
Posty: 151
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Jeśli masz trafioną pompe wody to musiałby płyn mieszać sie z olejem. dzieje się tak ?

_________________
Transporter kombi 8os. 2.5tdi BNZ 130KM , Multivan 2.5Tdi 4Motion BPC 174KM


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 09 cze 2017, 7:14 
Offline

Rejestracja: 12 gru 2015, 15:40
Posty: 151
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Zostawcie ten blok w spokoju :D :D :D

_________________
Transporter kombi 8os. 2.5tdi BNZ 130KM , Multivan 2.5Tdi 4Motion BPC 174KM


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 09 cze 2017, 12:29 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 729
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
Nie musi być ślady wody w oleju przy nieszczelnej pompie tak to już jest w tym R5

Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 09 cze 2017, 20:43 
Offline

Rejestracja: 13 mar 2015, 19:06
Posty: 130
Lokalizacja: FZ
gng pisze:
A czy możliwe jest że to przez pompę wody wcześniejszy test na obecność spalin w układzie chłodzenia mógł wyjść pozytywnie? Zastanawiam się czy cała akcja z uszczelką pod głowicą była potrzebna.

Jeżeli to pompa wody to nie powinno być spalin w płynie chodzącym.
binek pisze:
Jeśli masz trafioną pompe wody to musiałby płyn mieszać sie z olejem. dzieje się tak ?

Wcale nie powiedziane. Wymieniłem już dwie pompy wody obie ciekły i nie było przecieku do oleju.

Proponuje sprawdzić czy pompa nie rzuca płynem przez kontrolkę z tyłu silnika, zmienić płyn chłodzący i zrobić jeszcze raz test na spaliny w płynie. Może splanowali głowicę ale nie sprawdzili czy nie ma pęknięć.

_________________
Multivan T5 2,5TDI 2003 96KW


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 09 cze 2017, 22:44 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 729
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
W moim przypadku jak puszczała pompa nie było wody w oleju ale był syf w zbiorniczku.

A może też być przeciek na piecu , woda paruje nie ma śladu a ubytek jest

Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 10 cze 2017, 21:42 
Offline

Rejestracja: 08 cze 2017, 20:08
Posty: 5
Dzięki za podpowiedzi.
Sprawdziłem zbiorniczek i straszny syf, ewidentnie jest tam olej. I znowu niejasna sytuacja, bo albo to pompa, albo wciąż głowica. Chyba zrobie test spalin i jak nie wyjdzie to zmienie pompę. Tylko najpierw muszę znaleźć jakiś ogarnięty warsztat...


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 10 cze 2017, 23:51 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 729
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
W ASO skoda chcieli za wymianę 500 zł nie kombinowal bym tylko
dał wymienić.

Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Indeks witryny » FAQ » 2.5 TDI


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: