Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » 2.5 TDI




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Post : 18 lis 2017, 14:43 
Offline

Rejestracja: 18 lis 2017, 14:00
Posty: 5
Witam, od niedawna jestem posiadaczem samochodu vw T5 4motion 2.5 TDI AXD 2005r. Większość problemów z autem ogarnąłem lecz pozostał jeszcze jeden nie rozwiązany mianowicie auto podczas jazdy na wyższych biegach dostaje wibracji takich ze czuć na całym samochodzie i kierownicy dzieje się to tylko przy obrotach silnika od ok 1800rpm do 2800rpm i pod obciążeniem czyli przy mocnym naciskaniu n gaz , przy delikatnym przyspieszaniu wibracje są ledwo wyczuwalne a po odpuszczeniu gazu całkowicie znikają na biegach od 1 do 2 wibracje raczej nie występują lub są praktycznie nie wyczuwalne dopiero od 3- 4 biegu w zwyz czuć a na 6 biegu przy dużej prędkości najbardziej co ciekawe jak przekroczy 2800-3000rpm wibracje całkowicie znikają na każdym biegu. Wał napędowy był regenerowany i podpory nowe , może pompo wtryski ale poprzedni właściciel twierdził że były niedawno robione zrobiłem pomiar wtrysków vcds niestety tylko 4 cylindry ale jeden z nich wychodzi poza skale a wygląda to tak https://www.youtube.com/watch?v=RQpmna32VA0 czy na podstawie tych pomiarów można stwierdzić że jest coś nie tak z wtryskami? i czy jest to możliwe że auto dostaje drgań przez wtryski? A może dwumasa ? ale poza wibracjami niema żadnych innych objawów związanych z kołem dwu-masowym . Do głowy przychodzi mi jeszcze że może być coś jeszcze z przegubami wewnętrznymi bo gdzieś czytałem że są podobne objawy. Bardzo proszę o wszelkie podpowiedzi.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 18 lis 2017, 18:25 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 172
"Dwa" słowa o przegubach wewnętrznych. Miałem podobny objaw w innym aucie vw. Podczas przyśpieszania, na wyższych biegach, auto dostawało delirki, aż mi się zamazywał obraz w oczach. Denerwowało mnie to przez 4 lata i nic mi nie przychodziło do głowy. Kuzyn, od początku stawiał na przeguby wewnętrzne, a ja nie przyjmowałem do wiadomości, że mogą powodować aż tak intensywne drgania.
No to się pomyliłem. Przy okazji zmiany osłony przegubu zewnętrznego, mając półoś w ręku, zajrzałem do przegubu wewnętrznego - "rak" na bieżni kuli. Zaznaczam, żadnych luzów tylko brzydka powierzchnia. Na wszelki wypadek kupiłem nowy zamiennik za 140zł - jak ręką odjął. Przejechałem tym autem jeszcze ponad 100 tys. bez podobnych problemów.
Do brzegu. Piszesz, że wał był regenerowany. Jak było przed regeneracją i co było jej powodem ?
Aha, jest jeszcze jeden powód drgań w niektórych autach VW - poduszki ławy silnika.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 19 lis 2017, 12:41 
Offline

Rejestracja: 18 lis 2017, 14:00
Posty: 5
Powodem regeneracji wału było właśnie przypuszczenie że drgania pochodzą od wału ale po regeneracji drgania pozostały bez zmian . Chyba zaryzykuje i powymieniam półosie z przegubami z przodu.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 20 lis 2017, 16:27 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 172
Na YouTube jest sporo filmów pokazujących drgania pochodzące od przegubów - obserwacje funkcjonującego napędu od spodu auta. Może warto spróbować bo metoda prób z nowymi częściami jest kosztowna.
Wiem też, że stan dobry auta, to pojęcie subiektywne. Może okazać się, że jest to splot kilku luzów - dojdą zużyte silentblock'i wahaczy, uszkodzona poduszka pod silnikiem albo skrzynią, niewyważone albo skrzywione jedno koło i połapać się nie można.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 20 lis 2017, 22:43 
Offline

Rejestracja: 12 gru 2015, 15:40
Posty: 159
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
tez stawiam na przeguby lub nawet same półosie.

_________________
Transporter kombi 8os. 2.5tdi BNZ 130KM , Multivan 2.5Tdi 4Motion BPC 174KM


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 14 gru 2017, 10:24 
Offline

Rejestracja: 18 lis 2017, 14:00
Posty: 5
Jestem po wymianie półosi napędowych z przegubami z obu stron i niestety problem oslab ale nadal występuje można powiedzieć za objawy drgań zmniejszyły się o połowę ale nadal są . Jeżeli wymiana półosie pomogła ale nie całkowicie to może coś w skrzyni ? Nie mam pojęcia macie może jakieś pomysły ?


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 14 gru 2017, 15:51 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 172
Jak sugerowałem wcześniej, może być to problem złożony. Napisz czy jesteś pewien prostych kół. Jakie masz opony ?


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 16 gru 2017, 17:24 
Offline

Rejestracja: 18 lis 2017, 14:00
Posty: 5
Kół nie jestem pewien ale jak by to były koła to po odpuszczeniu gazu dalej by wibrowało a wibracie całkowicie zanikają jak tylko odpuszczę gaz a po ponownym naciśnięciu gazu wracają (czyli pod obciążeniem a czym bardziej załadowane tym bardziej telepie) i tak jak pisałem wcześniej tylko w pewnym przedziale obrotów powyżej 3000 rpm wibracji już nie ma nie ważne jaka prędkość czy 60km/h czy 140km/h a zaczynają się od około 1900 rpm poniżej tych obrotów wibracji też nie ma niezależnie od prędkości. . Pojeździłem autem trochę i wydaje mi się że wibracje wróciły do stanu takiego samego jak przed wymianą półosi .


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Indeks witryny » FAQ » 2.5 TDI


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: