T5 lift 2.0bitdi 180km cfc Akcja / Reanimacja/ remont

Silniki diesla o pojemnośc 1.9 lub 2.0 (po face liftingu)
filutek
Posty: 1060
Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle

Re: T5 lift 2.0bitdi 180km cfc Akcja / Reanimacja/ remont

Post autor: filutek »

Sterciu pisze:U mnie dwa silniki wytrzymały po 70kkm i kaput , za trzecim razem odbył się swap na 1.9tdi :lol: , teraz to normalnie szybciej jadące rowery mnie wyprzedzają :lol: .

Po jakich przebiegach mniej więcej u Was juz domagają się remontów te jednostki ??
Moj ma dopiero 230tys chodzi bez zastrzezen zrobiony program ma 147km zeby mnie rowery nie wyprzedzaly. Ale 1.9 w A4 B6 zrobilem 500 tys bez problemow I po programie.
Sterciu
Posty: 72
Rejestracja: 04 lip 2012, 22:29
Lokalizacja: Dolnego Śląska to będzie stolica

Re: T5 lift 2.0bitdi 180km cfc Akcja / Reanimacja/ remont

Post autor: Sterciu »

U mnie jeden CFCA zrobił 72kkm i poszedł na śmietnik (zatarł się na panewkach korbowodowych), drugi silnik CFCA zrobił 86kkm i poszedł na śmietnik (pożerał masakryczne ilości oleju), trzeci silnik to juz swap na 1.9tdi 105KM ,silnik z małym przebiegiem (niecałe 100kkm) ale przy okazji sporo innych rzeczy poszło do wymiany aby zgrać budę 2011 (instalacje elektryczne z licznikiem itp) z silnikiem z 2003 :D
Niezawodne CFCA... - było i się juz zapomnialo, ze się je miało :).
Leeggo
Posty: 55
Rejestracja: 18 lis 2017, 11:02
Lokalizacja: Poznań

Re: T5 lift 2.0bitdi 180km cfc Akcja / Reanimacja/ remont

Post autor: Leeggo »

Warto tutaj dodać, że problem został rozwiązany dopiero w 2016 roku.
Czyli wszystkie auta do tego czasu mają wadliwy uchwyt filtra oleju, numery części 03L115512, 03L115512A, 03L115512B, 03L115512C, wszystkie są wadliwe. Dopiero 03L115512D jest bezpieczny dla silnika.
Moje auto jest z 2010 roku i kosztowny remont silnika mnie nie ominął. Ale teraz, po remoncie, wszystko jest ok i jestem bardzo zadowolony z auta. A po zmianie mapy sterownika silnia mogę powiedzieć, że auto jest w miarę dynamiczne. Przejechałem po remoncie 32 tysiące km, brak zużycia oleju ale przy każdej wymianie oleju rozcinam filtr oleju i sprawdzam czy pojawiły się opiłki czy nie.
michalh
Posty: 2
Rejestracja: 29 cze 2020, 10:00

Re: T5 lift 2.0bitdi 180km cfc Akcja / Reanimacja/ remont

Post autor: michalh »

Cześć,

niedawno kupiłem Multivana T5 z 2015 roku z silnikiem CFCA. Przejechane na razie 65,000 km, w tym 4,000 przeze mnie. Generalnie bierze lekko olej, ale nie sądzę, że więcej niż 1l /10,000 km - tak czuję z bagnetu.

Jak rozumiem, czeka mnie wymiana EGRa, bo mój ma kod z literą "C". Mam teraz 2 pytania:

1. Czy trzeba zmieniać EGR, czy wystarczy go zaślepić i emulować? Znalazłem na innych forach, że ludzie stosują coś takiego + emulator.
https://tafmet.pl/zaslepki-zaworow-egr- ... &results=2

2. Czy możecie polecić jakiś dobry serwis, który zna te silniki CFCA i odpowiednio zajmie się moim autem?

Z góry dzięki.

Pozdrawiam,
Michał
ODPOWIEDZ