Problem z silnikiem 2.0 BiTDI - BIERZE OLEJ

Silniki diesla o pojemnośc 1.9 lub 2.0 (po face liftingu)
iPhone
Posty: 116
Rejestracja: 19 sty 2017, 1:30

Re: Problem z silnikiem 2.0 BiTDI - BIERZE OLEJ

Post autor: iPhone »

krzysio78 pisze:
iPhone pisze:Nie straszcie chłopaka Jak za dobrą kasę to niech go kupi a naprawić zawsze może.
dzieki za miłe słowo, zasiegnąłem informacji na brytyjskim forum, jestem już po wymianie silnika, wszystko jest tam fajnie opisane, jazda az miło, gdybys cos potrzebował wal jak w dym, nie obiecuje ze pomogę, ale na bank na ile będe mógł wesprę moim ramieniem
pozdrawiam
Na Jaki silnik wymieniłeś 140 czy 180 KM?
Ile to kosztowało?
Obrazek
Sterciu
Posty: 72
Rejestracja: 04 lip 2012, 22:29
Lokalizacja: Dolnego Śląska to będzie stolica

Re: Problem z silnikiem 2.0 BiTDI - BIERZE OLEJ

Post autor: Sterciu »

Miałem 2.0bitdi i odradzam komukolwiek zakup auta z takim silnikiem , przerobiłem dwa silniki w 2 letnim aucie ,tzn jeden po roku od wyjazdu z salonu i przebiegu 70kkm nadawał sie tylko do wymiany , wsadziłem silnik z auta po dzwonie w tył , po przebiegu 14kkm i co... po około kolejnych 70kkm powtórka z rozrywki, duze spalanie oleju , tlukł sie na panewkach , sprzedalem auto ktore miało 3 lata 160kkm przebiegu i juz drugi silnik w swojej krótkiej karierze który nadawał się do wymiany... kolejny raz bym tego błedu nie popelnił aby to kupic... skończyło się na tym, że miałem dzwona przez co dostałem szkodę calkowitą więc i uszkodzonego szybko się sprzedało, nie musiałem trzeciego silnika wsadzać do niego. Fajnie wygląda 180KM , fajnie jezdzi póki jeszcze da rade jezdzić , ale wymieniac silnik co 70kkm gdzie w innych autach wymienia się co najwyzej rozrząd tylko , to chyba nie o to chodzi...
Niezawodne CFCA... - było i się juz zapomnialo, ze się je miało :).
derg
Posty: 3
Rejestracja: 09 gru 2019, 22:23

Re: Problem z silnikiem 2.0 BiTDI - BIERZE OLEJ

Post autor: derg »

A czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat jak sobie poradził z problemem jeśli już taka awaria go spotkała ? ( Oprócz sprzedaży wypadku itd) Raczej prosiłbym o odpowiedzi wnoszące coś do tematu.
Zregenerować silnik ? Jeśli tak to jaki warsztat możecie polecieć? Widziałem kilka ogłoszeń na allegro głównie Polska południowa.
Zakup nowego ? W Vag serwis zauważyłem ofertę nowego za 18000 brutto. Domyślam się że ma już poprawiony EGR z oznaczeniem D I powinien być już spokój.
Tych którzy już to przechodzili proszę o informację jak sobie z tym poradzili. Będę wdzięczny za pomoc
Kamig1988
Posty: 3
Rejestracja: 16 mar 2020, 13:37

Re: Problem z silnikiem 2.0 BiTDI - BIERZE OLEJ

Post autor: Kamig1988 »

Witam ja jestem posiadaczem bitdi z przebiegiem 152tkm na dzień dzisiejszy 178tkm ja kupiłem to tak jak u wszystkich 1l na 1000km więc zacząłem od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach wachalo się około 35 bar wymieniłem chłodnice egr na ta z końcówką D po 2017roku i turbiny spadło pobieranie oleju do 0.3 l na 1000km po tym wymieniłem rozrząd i zdjełem glowice i dałem do firmy na wymiana uszczelniaczy i jest ok teraz na 5tkm dostałem 100ml oleju
MaciejLaszlo
Posty: 4
Rejestracja: 27 lip 2020, 12:00

Re: Problem z silnikiem 2.0 BiTDI - BIERZE OLEJ

Post autor: MaciejLaszlo »

Już o tym pisałem w innym wątku ale też "miałem" wadliwy CFCA z 2014 roku (EGR typ A). Kupowałem auto przy 76kkm i wytrzymałem do 125 kkm gdy zużycie oleju sięgało 1l/1000km przy 100km/h ale już 1l/300km przy jeździe 130km/h... Przez rok woziłem się z tematem remontu. Sama wymiana EGR na typ D oczywiście nic by nie dała bo silnik już wcześniej dostał za swoje od środka. Wiele osób wymieniało gwarancyjnie ten silnik na nowy ale co z tego, skoro do 2016 roku wszystkie były wadliwe i znowu padały. Dopiero EGR typ D wydaje się, że rozwiązał problem korozji aluminium w jego wnętrzu. Rozważałem remont silnika (z nowym EGR typ D i regeneracją turbiny) - jakieś 18000 - 18500 PLN brutto ale w końcu zdecydowałem się na zupełnie nowy silnik VW CFC (z wtryskami, pompą oleju, EGR typ D itd.). Cała operacja wymiany silnika +rozrząd+regeneracja turbo to około 25 000 PLN brutto. Wreszcie czuję przyjemność z jazdy ale z przyzwyczajenia zerkam na bagnet... nic a nic nie ubywa :)

Jeszcze kwestia DPF. Przy 110-115 kkm gdy zaczęło mi czasami na autostradzie wywalać kontrolkę DPFa zabrałem się za jego monitorowanie ... masakra, wypalanie startowało co 5km !!! Praktycznie non stop wypalał DPF, taki był zatkany przez palony olej. Dałem do regeneracji (czyszczenia wodą) i od razu lepiej - wypalanie co 100-150km. Teraz po wymianie silnika nic już z DPF nie robiłem bo był OK po regeneracji, wypalanie nawet co 350km - zależnie od stylu jazdy. Oczywiście mówię tutaj o wypalaniu wymuszonym przez sterownik.

ps. Silnik wymieniałem przez vag-expert.pl, DPF regenerowałem lokalnie.
binek
Posty: 314
Rejestracja: 12 gru 2015, 15:40
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Re: Problem z silnikiem 2.0 BiTDI - BIERZE OLEJ

Post autor: binek »

Nowy silnik to jest minimum 50tys za sam silnik.
Tez masz regenerowany silnik
Transporter kombi 8os. 2.5tdi BNZ 130KM , Multivan 2.5Tdi 4Motion BPC 174KM
MaciejLaszlo
Posty: 4
Rejestracja: 27 lip 2020, 12:00

Re: Problem z silnikiem 2.0 BiTDI - BIERZE OLEJ

Post autor: MaciejLaszlo »

Pisałem o nowym, regenerowany można kupić kilka tysięcy złotych taniej i prędzej bym chyba remontował swojego. Od lipca ceny poszły w górę: https://allegro.pl/oferta/nowy-silnik-c ... RQQAvD_BwE
ODPOWIEDZ