Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » Elektryka / Oświetlenie / Audio/Video / Navi




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Post : 18 lis 2017, 11:32 
Offline

Rejestracja: 18 lis 2017, 11:02
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań
Witam,
planuję zmienić lampy przednie z żarówek na Bi-xenon. Na pewno ktoś z was już to przerabiał. Czy możecie się podzielić informacjami, PINologia, kodowanie, które BCMy obsługują xenon. Czy montowaliście bixy skrętne czy nie skrętne? Czy ciągnęliście dodatkowy przewód do przesłony czy został wykorzystany jeden z przewodów od silniczka lampy?
Chciałbym, żeby ten temat stał się poradnikiem dla innych, którzy takie lampy będą chcieli założyć. Nie tylko lampy ale także spryskiwacze i poziomowanie.
Jeśli nikt nie będzie miał takich informacji to z biegiem czasu ja je zbiorę i tu zamieszczę, zdjęcia, schematy, spis części, kodowanie.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 07 sty 2018, 23:55 
Offline

Rejestracja: 18 lis 2017, 11:02
Posty: 7
Lokalizacja: Poznań
W końcu udało się zrobić rozpiskę pinów. Bez pomocy kolegi "sebol" by się pewnie nie udało.

Oto pinologia:
Halogen -> BiXenon (lewa i prawa strona)
PIN 3 ---> PIN 5 (masa)
PIN 4 ---> PIN 12 (światła dzienne)
PIN 9 ---> PIN 9 (kierunkowskaz)
PIN 6 ---> PIN 6 (mijania/xenon)
PIN 8 ---> PIN 8 i PIN 11 (długie + przysłona xenonu)
PIN 5 ---> PIN 7 (masa)

Zostaje nam jeszcze podłączenie postojowych czyli PIN 10 w halogenach i ten sam pin w xenonie.
Tu musimy pociągnąć nowy kabel gdyż odpowiedzialny za to przewód (szaro-czerwony, średnica 0,5) w lampach halogenowych jest połączony z tylnymi światłami przez co LED nam nie odpali (tak przynajmniej było u mnie). Lewa strona ma łączenie gdzieś w wiązce ale prawa strona ma łączenie w czarnej wtyczce (T73a PIN 40) podłączonej do Bordneza (gniazdo A) więc możemy przeciąć jeden z dwóch kabli i wykorzystać go do podłączenia postojowych z prawej strony.
Sprawdzamy który odcięliśmy. Jeśli po odcięciu kabla światła z tyłu po prawej stronie świecą to znaczy, że odcięliśmy dobry kabel. Jeśli nie świecą to musimy wypiąć z kostki (T73a) ten pin i na odcięty kabel zacisnąć nowy pin, (nr 000 979 025E) i wpiąć go z powrotem do czarnej wtyczki (T73a PIN 40). Kabel, który nam został (szaro-czarny) wkładamy do wtyczki białej (T73b, gnizado B w Bordnezie) PIN 6.
Do podłączenia świateł postojowych z lewej strony możemy wykorzystać kabel od silniczka regulacji zasięgu w lampie. Jest to kabel czerwono-niebieski o grubości 1,0 podłączony z jednej strony do przełącznika/nastawnika regulacji zasięgu reflektorów (E1) wtyczka T6ac PIN 2 i z drugiej strony do PINu 2 we wtyczce lewej lampy halogenowej (T10aq). Wypinamy kabel z wtyczki regulacji zasięgu, zmieniamy w nim PIN na 000 979 025E i podłączamy do białej wtyczki T73b PIN 5 w Bordnezie. We wtyczce lewej lampy przekładamy PIN 2 do PINu 10.

Kodowanie.
MCE 09 —> CODING 07 —>Long Coding Helper —>
Byte 18 zmianiamy wartość z 60 na 66
Byte 22 z 68 na 78

Zostaje jeszcze do zrobienia poziomowanie i układ mycia reflektorów.
Jeśli ktoś jest chętny do pomocy to zapraszam.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Indeks witryny » FAQ » Elektryka / Oświetlenie / Audio/Video / Navi


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron