Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » Elektryka / Oświetlenie / Audio/Video / Navi




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Post : 24 lut 2015, 12:04 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 811
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
Opisze dla tych co jeszcze nie maja albo nie wiedza jak zamontować Tempomat w T5

a wiec tak, potrzebujemy

-przełącznik tempomatu 7H0 953 513 C (obsługuje tez MFA) 7H0 953 513 B (tylko tempomat)
-obudowa kostki T6c 6Q0 937 702 (kupione w ASO)
-3 kable 000 979 009 (kupione w ASO)
-4 kable 000 979 131 (kupione w ASO)
-1 kabel 000 979 133 (kupione w ASO)
-do tego potrzebne jeszcze około 2 metrów kabla

Na początek robimy wiązkę z tych kabli. Bierzemy 4 kable 000 979 131 obcinamy końcówki z jednej strony, później 2 kabelki 000 979 009 je przecinamy w połowie i dolutowujemy do kabli z obciętymi końcówkami 000 979 131 w ten sposób otrzymujemy 4 kabelki z jednej strony plaska końcówka(kabla 000 979 131) z drugiej zaokrąglona(kabla 000 979 009). Te 4 kabelki wkładamy do kostki T6c 6Q0 937 702 w miejsce 3-6 one pójdą do sterownika wyposażenia który znajduje się w aucie po prawej stronie od pedała gazu najlepiej nakleić taśmę na te kable i opisywać według planu

T6c/3 => T41/29
T6c/4 => T41/31
T6c/5 => T41/27
T6c/6 => T41/30

Teraz bierzemy pol kabla 000 979 009 opisujemy T41/26 obciętą stronę musimy dolutować do kabla który już zrobiliśmy T6c/3 => T41/29 w tym samym miejscu dolutowujemy jeszcze okolu 1,5 kabla który pójdzie do sterownika silnika który znajduje się pod akumulatorem kostka T10(straszne dojście żeby go wpiąć ale idzie).
Ostatnia polowe kabla 000 979 009 opisujemy T41/28 druga obcięta strona doprowadzenie 12v np. z przełącznika świateł kostka T17 pin 1 albo 2.

Uzyskaliśmy wiązkę z której 6 kabli idzie do kostki T41 która znajduje się za przełącznikami wycieraczki tempomat itd, jeden kabel zostanie doprowadzony do kostki T10 pin 1 sterownik silnika pod akumulatorem, 1 kabel który doprowadza 12v i ostatnie 4 które są już wpięte w kostkę T6c która pójdzie do sterownika wyposażenia który znajduje się na prawo od pedała gazu.

Nie wszystkie sterowniki obsługują tempomat najlepiej sprawdzić czy w ostatnim miejscu (pierwsze od prawej) są piny
Tempomat musimy jeszcze aktywować wchodząc w sterownik silnika, zmieniamy tam kodowanie na 11463


Obrazek
Kostka T41 która znajduje się za kierownica

Obrazek
Sterownik wyposażenia do którego podpinamy kostkę T6c z 4 kablami

Obrazek
Ta puszka z bezpiecznikami jest pod akumulatorem, po podniesieniu jej znajdziemy troszkę kabelków

Obrazek
no i mamy serce, strzałką zaznaczona jest kostka T10 do której wpinamy kabel. To zajmie nam najwięcej czasu.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 24 cze 2015, 23:07 
Offline

Rejestracja: 15 cze 2015, 18:20
Posty: 68
Hello. Jestem na etapie montazu tempomatu. Jutro bede prowadził przewod do sterownika silnika. Musze zdemontowac aku i podstawe? To pod nia jest sterownik silnika? W sumie zostalo mi tylko to do podlaczenia :)


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 25 cze 2015, 6:23 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 811
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
Tak musisz to zdemontować.

Gesendet von meinem SM-N9005 mit Tapatalk


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 25 cze 2015, 19:52 
Offline

Rejestracja: 15 cze 2015, 18:20
Posty: 68
[img]http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/25/f8a506116276c09eba0d6ea3c76c9129.jpg[/img]

I jest :)
Mam mnostwo zdjec to uaktualnimy watek na bardziej dokladny ;)


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 22 sie 2015, 12:47 
Offline

Rejestracja: 22 sie 2015, 12:36
Posty: 44
niestandardowy pisze:

I jest :)
Mam mnostwo zdjec to uaktualnimy watek na bardziej dokladny ;)


no to czekam :) beda pomocne


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 23 sie 2015, 1:31 
Offline

Rejestracja: 15 cze 2015, 18:20
Posty: 68
watek będę edytował i powoli wstawiał zdjęcia ;)

to zaczynamy montaż tempomatu w T5 odpinamy akumulator w celu demontażu poduszki.

poduszkę odpinamy wkładając śrubokręt i przesuwamy na zewnątrz, wtedy plastik odgina sprężynę ( blokadę ) miedzy airbagiem a kierownicą ( nie ukrywam troszkę się tu męczyłem :)
Obrazek
Obrazek
wypinamy poduszkę powietrzną
Obrazek
o odkręcamy kierownicę kluczem typu split M12
Obrazek
demontujemy osłonę kierownicy
wypinamy taśmę airbagu i odkręcamy manetki kierunkowskazów
Obrazek
wyciagamy wiazke na zewnatrz
Obrazek
i rozbieramy wtyczke od manetek przesuwając "blokade"
Obrazek
Obrazek
Obrazek
wpinamy piny w/g schematu
Obrazek
Obrazek
wiazke montujemy na wzor oryginalu i montujemy nową manetke z tempomatem
( pasuje manetka z polifta do przedlifta, rozni sie przyciskiem cancel )
Obrazek

wizke ciagniemy do bordnetza pod pozycją F
z wiazki pozostaja nam do podlaczenia dwa przewody jeszcze, zasilanie ( ja bralem + z włącznika światel pin 1 )
Obrazek
oraz jeden pin w sterowniku silnika
przedostalem sie przewodem do komory silnika przez gume głównej wiazki przy bordnezie
demontujemy akumulator i podstawe akumulatora, ukazuje sie nam obudowa sterownika ( tu mialem problem bo strasznie zardzewiałe wkrety mialem, szybkie czyszczenie i udalo sie odkrecic bez problemu )

po demontazu pokrywy ukazuje sie nam widok wiazki z kostkami ze sterownikiem
Obrazek
nas interesuje ten rejon:
Obrazek
na samym dole znajduje sie czarna kostka do ktorej sie podpinamy pinem
Obrazek
Obrazek
z drugiej strony tej kostki jest juz wyprowadzona wiazka do sterownika silnika.
montujemy wszystko w odwrotnej kolejnosci

teraz zostaje nam jeszcze kodowanko w sterowniku silnika
vag w reke i jedziemy

01-engine - 11-coding - kodowanie 11463 - Do It - OK

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

mozemy cieszyc sie tempomatem :D
załaczamy tempomat, noga z gazu, przyciskiem + z manetki ustalamy wlaściwą predkosc ...


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 26 sie 2015, 23:05 
Offline

Rejestracja: 08 lut 2015, 17:27
Posty: 109
Lokalizacja: Swiebodzice
Interesuje mnie sam kombajn , manetka ta poliftowa , pasuje bez problemu do starszej wersji ? mam dokladnie taka jak zdemonowales u Siebie a oko cieszylaby ta nowsza co zamontowales . Czy mocowanie jej jak i piny i podlaczneie kostek sa dokladnie takie same i pasuje P&P?

Opcja cancel odpowiada za tempomat a czemu sluzy? jakos dodatkowy przycisk? Moze pokazac wiecej zdjec z tej nowej manetki?

Z gory dzieki


Ps teraz zobaczylem ze jednak moja sie rozni od Twojej zdemontowanej , tj tez te same ksztalty lecz u mnie w prawej manetce od czola sa dwa male guziczki (takie same jak w lewej do tempomatu) sa one pod CC na zegarach , ponadto mam czujnik deszczu i po przelaczeniu wycieraczek na pozycje pierwsza , dzialaja automatycznie wzgledem sily opadow , i jeszcze nadruk na manetce reset jutro podesle foto swojej manetki . Jak to sie przenosi wzgledem nowych manetek poliftowych? Nadal P&P?


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 27 sie 2015, 20:00 
Offline

Rejestracja: 15 cze 2015, 18:20
Posty: 68
Mysle ze podejdzie z polifta. Skoro do wersji bez komputera podchodzi to i do wersji z komputerem podejdzie.
W manetce przed liftem nie ma przycisku cancel a w polifcie zostal on dolozony. Tylko tym sie roznia manetki. Ta sama zasada dzialania byla by w manetce z przedlifta gdy go po prostu wylaczysz...


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 29 sie 2015, 0:44 
Offline

Rejestracja: 22 sie 2015, 12:36
Posty: 44
Super opis na dniach kupuje T5 i raczej bez tempomatu wiec na pewno skorzystam. Kabelkologia pomocna.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 29 sie 2015, 6:38 
Offline

Rejestracja: 15 cze 2015, 18:20
Posty: 68
Schemat w pierwszym poscie ;)


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Indeks witryny » FAQ » Elektryka / Oświetlenie / Audio/Video / Navi


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: