Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » Blacharka




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Post : 27 gru 2017, 19:59 
Offline

Rejestracja: 27 gru 2017, 19:06
Posty: 16
Witam Panow,
Przywyklem od niedlugiego czasu na wszystkie auta montowac ochrone katodowa przed korozja.... Mam stara eklase na podworku pod chmurka i zauwazylem, ze jak pozostawie podlaczony jedynie plus a mase odlavze to ogniska rdzy w ogole nie postepuja... Tak wpadlem an polski produkt ochrona przed korozja esa:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5858360118

Producent zaleca zamontowanie 2 do 4rech sztuk na t5. Elektrody musza miec kontakt z blacha i z woda.... A urzadzenie musi byc na stale podpiete do zasilania.
Teraz moje pytania
1. Gdzie znajde z tylu samochodu stale 12v??
2. Czy przy bocznych drzwiach tez jest gdzies 12v, ktore moge podkrasc?
3. Czy po tych powierzchniach blotnikow przednich, ktore sie chowaja pod maske plynie woda?? W passacie tam wlasnie zamontowalem elektrody.

Ponizej zamieszczam zdjecie powierzchni blotnikow,do ktorej chcialem zamontowac elektrody.

https://photos.app.goo.gl/1A72pAC6lVF7Y8t93
https://photos.app.goo.gl/4xu22HAhumPzJNJo2


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 27 gru 2017, 20:32 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 788
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
Powiedz ty poważnie wierzysz w to coś?

T5 jest duże kup najlepiej 12 sztuk.

Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 27 gru 2017, 20:59 
Offline

Rejestracja: 27 gru 2017, 19:06
Posty: 16
Tak wierze... Na passacie w chwili obecnej mam kilka babli, zalozylem katody i bede obserwowal na wiosne co sie stalo w tej materii... Tak przeciez konserwuja tez statki przed korozja.
A teraz na powaznie plynie tam woda ? Bo powierzchnie sa jakos zbyt czyste i nie widac zaciekow....


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 27 gru 2017, 22:44 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 141
Tak, chroni się w ten sposób statki, rurociągi, zbiorniki, silniki zaburtowe (te anodowo). Dlaczego nie stosuje takiej ochrony w samochodach ? Bo zmiana potencjału chronionego metalu następuje wyłącznie w elektrolicie. Taka ochrona zdałaby więc egzamin w samochodzie zatopionym i to najlepiej w wodzie słonej. W środowisku suchym nie zadziała. Stąd zalecenie montażu katod/anod w miejscu przepływu wody - zakłada się ochronę podczas opadów i pod warunkiem, że elektrolit połączy anodę/katodę z miejscem chronionym. W prakrycie oznacza to kilkanaście centymetrów od miejsca styku anody/katody z nadwoziem.
Być może w jakimś stopniu faktycznie powstrzyma się korozję całego auta, natomiast stopień ten prawdopodobnie jest niemierzalny.

Odnośnie pytań 1 i 2: Ja nie znalazłem z tyłu 12V. Ciągnąłem kabel od skrzyni bezpieczników.

Odnośnie pytania 3: Tam woda nie płynie. Jeżeli nadal chcesz montować to urządzenie, to proponuję podszybie, szczególnie nad prawą kolumną MacPherson (tam zawsze jest bagno).


Ostatnio zmieniony 28 gru 2017, 15:36 przez Rowojtek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 28 gru 2017, 9:43 
Offline

Rejestracja: 27 gru 2017, 19:06
Posty: 16
Witam,
Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz.... chyba bede montowal. Jest tyle pozytywnych opinii na necie, ze az ciezko sie powstrzymac. Jak juz mowilem na passavie zamobtowalem to wydawalo mi sie ze katody zaczely sie juz od samej wilgoci w powietrzu lekko utleniac zanim zaczelo w ogole padac... jestem pozytywnie nastawiony. Najwyzej zamontuje k opisze efekty.
A powiedz mi kolego z tylu kolo uszczelki klapy bagaznika po bokach plynie woda prawda??
A gdzie najlepiej byloby to zamontowav po srodku auta?
Pozdrawiam
Kuba


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 28 gru 2017, 20:04 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 141
Tak, przy uszczelce klapy płynie woda i to w sporej ilości bo z dachu. Natomiast w środku ... hmmm z pewnością nie pod spodem bo tam sucho. Nie pomogę.

Na marginesie, zastanawiałem się nad sklasyfikowaniem miejsc korozji w T5. Np w moim 2006 korodują:
1. Klapa bagażnika przy klamce.
2. Drzwi przesuwne przy klamce i na dole przy uszczelce.
3. Błotniki przednie - po łuku, na styku z nadkolem (masakra). W T6 jest to poprawione.
4. Rama/wózek silnika.

Reszta nadwozia nie ma korozji. Po zdjęciu tapicerek, wewnątrz jest jak nowy.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 31 gru 2017, 21:09 
Offline

Rejestracja: 27 gru 2017, 19:06
Posty: 16
Rowojtek
Czyli tak naprawde przydaloby sie dac elektrody na drzwi boczne, tylna klape blotniki albo na to podszybie gdzie wspominaliscie ze zawsze jest woda i gdzies w poblizu wozka silnika.... Na razie musze sie zmusic zeby zalozyc w ogole pierwsze elektrody na podszybie i kolo wneki tylnej klapy.
W passacie wglada to dobrze. Nie konserwowalem miejsc zaatakowanych przez rdze, autem jezdzimy codziennie, nie widac zeby postepowala. :) jak na razie jestem pozytywnie nastawiony. :)
Widzieliscie testy na yt na klapie golfa 3ki?? Nie pamietam wykonawcy filmu.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Indeks witryny » FAQ » Blacharka


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron