Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » Hamulce, zawieszenie, układ kierowniczy




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 Post : 17 sty 2020, 21:04 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2020, 22:36
Posty: 8
To jest sprawdzenie "zbieżności" wszystkich czterech kół. Kąty pochylenia i odchylenia i zbieżność.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 17 sty 2020, 22:20 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 267
Duzutki pisze:
To jest sprawdzenie "zbieżności" wszystkich czterech kół. Kąty pochylenia i odchylenia i zbieżność.


Co to jest kąt pochylenia i co to jest kat odchylenia?
Z góry dziękuję za odpowiedź.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 19 sty 2020, 8:44 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2020, 22:36
Posty: 8
Chodzi o ustawienie pionu kół i odchylenie przód tył.
Poczytaj trochę o geometrii podwozia. Nie koniecznie masz problem z kołami z przodu.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 19 sty 2020, 12:34 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 267
Duzutki pisze:
Chodzi o ustawienie pionu kół i odchylenie przód tył.
Poczytaj trochę o geometrii podwozia. Nie koniecznie masz problem z kołami z przodu.


To był sarkazm. Kolega pisał, że geometria sprawdzana w trzech warsztatach, a Ty pomijasz maglownicę bo nie stuka i dalej drążysz temat geometrii. Żeby auto samo skręcało przy ruszaniu, to koła muszą być tak poprzestawiane, że widać to gołym okiem.
Może być uszkodzony rozdzielacz. Może być zbyt duży wydatek pompy wspomagania. To trzeba sprawdzić.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 20 sty 2020, 0:19 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2020, 22:36
Posty: 8
To może zamiast zadawać sarkastyczne pytania, pomógł byś koledze jak ma problem.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 20 sty 2020, 8:26 
Offline

Rejestracja: 12 gru 2015, 15:40
Posty: 301
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Często bywa tal że ustawiają tylko przód bo takim tylko dysponują sprzętem. W t5 ważna jest regulacja tyłu. Możliwe tez że kołyska byla ściągana np w celu demontażu skrzyni i źle ja ustawili. Wtedy kąty pochylenia oraz wyprzedzenie osi zwrotnicy jest przestawione i będzie ściągać.
Skad jesteś kolego.

_________________
Transporter kombi 8os. 2.5tdi BNZ 130KM , Multivan 2.5Tdi 4Motion BPC 174KM


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 22 sty 2020, 21:39 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2020, 13:29
Posty: 10
Witam nie moglem pisac bo nie mialem dostepu do neta jestem ze slaska


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 22 sty 2020, 21:46 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2020, 13:29
Posty: 10
Kolego wymieniali mi dwumas /nie wiem czy wtedy odkrecaja kolyske/ale sciagalo juz wczesniej powiem Ci ze nie mam juz siły do tego.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 26 sty 2020, 14:57 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2020, 13:29
Posty: 10
Witam ponownie moje obserwacje kolo kireownicy jest ustawione delikatnie w prawo - na ustawieniach zbieznosc ok auto czy jedzie na biegu z gazem czy na luzie bez dodawania gazu sciaga tak samo. Auto jedzie prosto jezeli droga jest pochylona w lewo.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 29 lut 2020, 10:22 
Offline

Rejestracja: 31 sty 2020, 11:16
Posty: 2
Jak już ktoś wspomniał, ważna jest geometria całego zawieszenia. także tyłu. U mnie przy podobnych objawach (delikatne ściąganie, kierownica lekko przekrzywiona choć podczas ustawiania zbieżności prosto) problemem okazały się tuleje wahaczy - po wymianie przodu nie zmieniło się nic za to po wymianie tyłu samochód z "automatu" wyprostował kierownicę i zaczął normalnie jeździć. Wymieniłem wszystkie na poliuretanowe, ustawiłem geometrie - inne auto. Między wymianą przodu i tyłu była przerwa spowodowana okresem świątecznym oraz tym, że mechanik nie miał ściągacza do tulei tylnego wahacza (pożyczył czy coś). Dzięki temu, przypadkowo miałem okazję się dowiedzieć dlaczego było źle, chociaż wszędzie było dobrze - zbieżność ustawiało kilku- było ok, na szarpakach brak luzów, a mimo to ciągle coś nie tak... U mnie to nie tak, to tuleje tylnych wahaczy. Powodzenia


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Indeks witryny » FAQ » Hamulce, zawieszenie, układ kierowniczy


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron