Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » Wnętrze




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Post : 17 sty 2017, 10:51 
Offline

Rejestracja: 17 sty 2017, 10:45
Posty: 2
Witam,
właśnie kupiłem Vw T5 w wersji multivan z silnikiem 2500, ponieważ dużo podróżuję zastanawiam się nad wyciszeniem samochodu żeby było ciszej w kabinie ale też pod car audio. W sieci znalazłem kilka fotek i może mi pomożecie.

Tu są fotki z wygłuszania cr-v http://wyciszauto.pl/honda-crv-2016r-wyciszenie-calego-samochodu/ i mam do Was takie pytanie
1. co to są (z czego są zrobione) za paski wygłuszające na podłodze cr-v które są kładzione jako pierwsze
2. co to jest to srebrne położone na podłodze jako druga warstwa
3. co to jest to czarne położone na podłodze auta jako trzecia warstwa
z góry dziękuję za odpowiedź, oczywiście mnie musi być podana firma konkretna jaka dany materiał wyprodukowała tylko tak mnie więcej co to może być :)


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 19 sty 2017, 11:30 
Offline
Założyciel

Rejestracja: 03 cze 2012, 19:20
Posty: 419
Lokalizacja: SZA / DWR
Nie wiem, czy ktoś tutaj to przerabiał. To też temat uniwersalny, pod każdą markę i model. Jeśli znajdziesz gdzieś indziej odpowiedź, zamieść tutaj informacje jak Ci poszło, jakie materiały i jaki koszt.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 19 sty 2017, 18:17 
Offline

Rejestracja: 03 lis 2015, 7:00
Posty: 62
Ja wygłuszałem swoją t5
uzywałem do tego celu maty wygłuszającej butylowej 2mm (tylko podłoga) a potem na to pianka akustyczna kauczukowa, (podłoge 10mm,) sufit i sciany boczne 20mm
Koszty to coś koło 1000zł


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 29 sty 2018, 16:43 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 15:37
Posty: 35
Lokalizacja: Malbork
Efekt po wygłuszeniu pewnie jakiś jest ... ale czy warte zachodu ?


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 29 sty 2018, 21:00 
Offline

Rejestracja: 17 mar 2016, 19:15
Posty: 34
Na pewno jest różnica samo wygłuszenie nadkoli dużo daje a co dopiero całości, boki, dach, podłoga akustyka i zarazem izolacja termiczna.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 29 sty 2018, 21:38 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 15:37
Posty: 35
Lokalizacja: Malbork
Taka delikatna prowokacja autora do opowiedzenia czegoś więcej.

Ja zawsze wgłuszałem drzwi i choćby o 2-3dB ciszej, ale jest to odczuwalne.
T5 chciałbym solidnie wygłuszczyć, bo planuję by auto pozostało kilka lat w moich rękach.
Uwielbiam słuchać muzyki i robię różne trasy po 500-2000km dla sportu i do pracy.
W poprzednim aucie miałem oryginalne wygłuszenia grubości 50mm + inne cuda i naprawdę przy 200 można normalnie rozmawiać.
T5 to inna liga, ale warto spróbować.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 29 sty 2018, 21:40 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 178
Najważniejsze są tylne nadkola. Pomimo, że Multi i Caravelle mają grube, ponad centymetrowej grubości wygłuszenia nadkoli, ja dołożyłem matę bitumiczną. Tu odpowiedź na Twoje pytanie - na podłodze jest mata bitumiczna np. http://allegro.pl/ab-25-mata-bitumiczna ... 57687.html
Na nią ktoś nałożył (tak to wygląda na zdjęciach) matę kauczukową piankową np. http://allegro.pl/mata-wygluszajaca-pia ... 57492.html
Można tę matę piankową, o grubości powyżej 1cm nakleić na powierzchnie wewnętrzną tulnych błotników i drzwi rozsuwanych. Nie ma sensu wygłuszać więcej w Multi. Natomiast jeśli chodzi o audio, to podpowiem, że zmieniłem oryginalne tylne głośniki na JBL. Dołożyłem też płyty wielowarsteowe pod tylne tapicerki, budując pudła rezonansowe - przepaść. Dźwięk potężny. Znajdę fotki, to wrzucę.

Pamiętaj o jednym. Mata bitumiczna jest bardzo ciężka. Łatwo dołożyć 50kg, a to już coś znaczy.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 29 sty 2018, 23:08 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 15:37
Posty: 35
Lokalizacja: Malbork
No ja aż tak się nie znam na wygłuszeniach, ale poodbno:
- mata bitumiczna usztywnia i eliminuje drgania,
- kauczuk, pianka, filc wygłusza

Ja osobiście stosuję przy głośnikach matę + filc lub piankę kauczukową.
Reszta w filcach lub jakiś piankach.
Efekt zawsze jest na duży plus.

Mam dostęp do pianek do wygłuszania kanałów wentylacyjnych w systemach przemysłowych.
Od 2mm do 100mm są dostępne ... oczywiście cena boli, ale mają dobre właściwości i są lekkie.

Audio na pewno będę robił w przednich drzwiach ... właśnie lekka zaudowa skrzyni rezonansowej i 2x165 na stronę + jakiś gwizdek. Oczywiście to powierzę koledze który troszkę więcej wie na ten temat.

Subwoofer w takiej wielkiej budzie troszkę się gubi i nim z tył doleci bas, to z przodu membrany już 2 razy zdążą zadrgać. Fakt że używam suba, ale chciałbym zrezygnować w miejsce zabudowy w tapiecerkę.

Ale to już będzie w następnym stuleciu jak nazbieram na to pieniążki :)


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 06 mar 2018, 21:13 
Offline

Rejestracja: 13 paź 2014, 16:08
Posty: 308
Przymierzam się powoli do tematu wygłuszenia i docieplenia auta ale powiem że wstępne koszty materiałów (z szacunkowych wyliczeń) trochę mnie przeraziły (ok 2400zł) no i dodatkowo do ciężaru auta doszło by około 80kg. Stad moje pytanie jakie są wasze odczucia po wygłuszeniu poszczególnych elementów (jaki materiał, grubość itp). Pozatym zastanawia mnie czy przy dołożeniu na podłogę maty butylowej (2mm) i pianki kauczukowej (3mm) nie będzie problemu z dopasowaniem dywanu??


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 06 mar 2018, 22:43 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 178
Daroo. Zrób test. Połóż z tyłu na podłodze koce, jakieś stare kołdry. Zobaczysz różnicę - albo nie zobaczysz wyraźnej. W mojej ocenie jeśli przykleisz matę bitumiczną 2mm, to więcej nie ma sensu. Głównym źródłem hałasu z tyłu są opony i w konsekwencji nadkola. Najbardziej wyraźny efekt zyskałem po zamianie opon - wyrzuciłem Cargo Vector 109 na korzyść osobowych XL 103.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Indeks witryny » FAQ » Wnętrze


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: