Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » Nadwozie




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 Post : 09 paź 2017, 10:08 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 178
Chciałbym podzielić się z Wami moimi doświadczeniami przy przeróbce przedniej części nadwozia Transportera T5 2006 na T6. W ciągu kilu dni postaram się opublikować swoją pracę. Generalnie, w 99% wyczerpałem temat, pozostało kilka drobiazgów, jak n.p podłączenie halogenów, silniczków regulacji poziomu przednich świateł. Zatem do rzeczy.

Lista części:
1. Maska.
2. Zderzak.
3. Błotniki
4. Wzmocnienie zderzaka.
5. "Ślizgi" zderzaka mocowane do błotników.
6. Wzmocnienie przednie.
7. Belka nadwozia (pod zderzakiem).
8. Reflektory.
9. "Ślizgi" reflektorów mocowane do błotników.
10. Kierunkowskazy boczne.
11. Nadkola.
12. Dysze spryskiwaczy.
13. Zbiornik spryskiwaczy (jeżeli zderzak jest wyposażony w halogeny).
14. Zaślepki - maskownice trójkątne błotników przy lusterkach (czytaj ważny wątek Sebol'a o trójkątach na str. 4.)

Pozostałe drobne części, postaram się omówić w artykule.

Zaczynamy.

1. "Materiał wyjściowy" - ostatnia fotografia.
Załącznik:
1.JPG
1.JPG [ 55.58 KiB | Przeglądany 933 razy ]


2. Odkręcamy płytę podsilnikową.
Demontujemy zderzak. Wyczepiamy atrapę i listwy - zaślepki, pod którymi uzyskamy dostęp do śrub. Od razu wyrzucamy nadkola (niestety, nie będą pasowały). Po usunięciu nadkoli mamy dostęp do kilku pozostałych śrub dostępnych od strony kół. Na końcu odkręcamy reflektory.
Załącznik:
3.JPG
3.JPG [ 65.05 KiB | Przeglądany 933 razy ]


3. Odkręcamy stalową belkę podzderzakową. Teraz wzmocnienie - po odkręceniu ciężko je wyjąć żeby nie uszkodzić delikatnych chłodnic, mi się nie udało więc przeciąłem je w dwóch miejscach brzeszczotem do metalu - cienka blacha, idzie jak w masło.

W T5 zespół chłodnic osadzony jest na wzmocnieniu (w T6 na belce podzderzakowej).

Wszystkie śruby, zamek maski, spinki linka zamykania maski, rura poboru powietrza, poduszki chłodnic (te ostatnie z małym zastrzeżeniem, które omówię później) będą pasowały do nowych elementów.

Uwaga, jak na wstępie wspomniałem - jeżeli będą montowane halogeny w zderzaku, to niestety, zbiornik spryskiwacza jest do wymiany na T6.
Załącznik:
2.JPG
2.JPG [ 68.56 KiB | Przeglądany 933 razy ]


Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 23:07 przez Rowojtek, łącznie zmieniany 8 razy

Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 09 paź 2017, 12:36 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 843
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
Fajnie by bylo jak byś podał numery czesci

Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 09 paź 2017, 12:58 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 178
Numery są przygotowane. Uważam jednak, że dostęp do katalogu ETKA jest niezbędny, występuje wiele odmian podzespołów jak choćby nadkola czy kierunkowskazy albo wymienione wyżej "ślizgi" reflektorów.


Ostatnio zmieniony 10 paź 2017, 9:20 przez Rowojtek, łącznie zmieniany 3 razy

Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 09 paź 2017, 17:12 
Offline

Rejestracja: 13 paź 2014, 16:08
Posty: 308
Rowojtek pisze:
...
13. Zbiornik spryskiwaczy (jeżeli zderzak jest wyposażony w halogeny)

...


chodzi o halogeny czy spryskiwacze lamp?


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 09 paź 2017, 21:48 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 178
Lewy halogen T6 koliduje ze zbiornikiem spryskiwacza T5. Zaznaczam, że auto moje nie miało i nie ma spryskiwaczy reflektorów.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 10 paź 2017, 10:02 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 178
4. Zespół chłodnic delikatnie opuszczamy, będzie wisiał na rurach i przewodach, nie ma zagrożenia.
Załącznik:
4.JPG
4.JPG [ 73.54 KiB | Przeglądany 929 razy ]


5. Montujemy najpierw belkę podzderzakową i osadzamy na niej zespół chłodnic. W drugiej kolejności wzmocnienie - niezbędne jest odkręcenie intercoolera inaczej wzmocnienie nie przejdzie (dwa wkręty zaznaczone na zdjęciu strałką, nie wyczepiamy żadnych rur).
Załącznik:
9.JPG
9.JPG [ 30.88 KiB | Przeglądany 909 razy ]


6. Przykręcamy do wzmocnienia (od góry) zespół chłodnic. W moim przypadku nie pasowały dwa górne uchwyty zespołu chłodnic (poduszki), jakby były o około 3 cm za niskie. Nie znalazłem w ETKA odpowiedzi. Dlatego, że się śpieszyłem dorobiłem 3-centymetrowe gumowe podkładki. Wyszło świetnie choć pewien niesmak pozostał.

7. Uzbrajamy wzmocnienie - zamek, linka, zbiornik płynu wspomagania.
Jest i druga nieścisłość - zbiornik płynu chłodzącego w T6 ma inny kształt - nie pasują otwory mocujące we wzmocnieniu. Dlatego, że dorobienie stalowego uchwytu nie sprawiło mi trudności, pozostawiłem stary zbiornik.
Generalnie staram się unikać "protez" jednak te dwie przeróbki wyszły mi naprawdę bardzo dobrze.

8. Zmieniamy błotniki. Wszystko pasuje idealnie. Do wywiercenia w ramie nadwozia po jednym otworze zaznaczonym na zdjęciu. Do każdego błotnika montujemy ślizg zderzaka i ślizg reflektora.
Załącznik:
7.JPG
7.JPG [ 55.04 KiB | Przeglądany 886 razy ]


Ostatnio zmieniony 12 paź 2017, 8:18 przez Rowojtek, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 11 paź 2017, 9:06 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 178
9. Montujmy reflektory.
Załącznik:
8.JPG
8.JPG [ 31.99 KiB | Przeglądany 909 razy ]


10. Kostki elektryczne są takie same, trzeba tylko przepiąć piny i wyprowadzić jeden przewód do zasilania świateł jazdy dziennej - jak widać na drugiej ilustracji, mamy do wykorzystania jeden kabelek z pinem, zatem nie trzeba nic kupować.
Załącznik:
10.JPG
10.JPG [ 35.09 KiB | Przeglądany 909 razy ]

Załącznik:
11.JPG
11.JPG [ 31.44 KiB | Przeglądany 909 razy ]


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 12 paź 2017, 9:00 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 178
11. Montujemy zderzak, to najtrudniejsze działanie.
Zderzak w T6, oprócz wymienionych wyżej ślizgów, mocowany jest do nadwozia za pośrednictwem belki 7E0 807 699A. Normalnie, najpierw przykręca się belkę do wzmocnienia czterema wkrętami N10553902 (+ cztery podkładki WHT000214), a następnie wpina się w tę belkę zderzak na zatrzaski.

Niestety, taki montaż ma w mojej ocenie poważną wadę - odkręcenie w późniejszym czasie zderzaka wraz z belką nie jest możliwe gdyż zatrzaskując zderzak uniemożliwiamy dostęp do dwóch z czterech wymienionych wkrętów. Jestem przekonany, że serwis dysponuje metodą wypinania zderzaka z belki i tym samym nadwozia jednak ja takiego sposobu nie znam - miałem poważne trudności z rozłączeniem tych części mając zderzak na stole. Postanowiłem więc zrezygnować z dwóch wkrętów, spiąć zderzak z belką i przymocować wszystko na na widoczne przez kratkę atrapy dwa pozostałe wkręty. Naprawdę, zderzak trzyma się porządnie.
Załącznik:
zderzak.jpg
zderzak.jpg [ 43.61 KiB | Przeglądany 546 razy ]


12. Maska. Zawiasy pasują z T5, niezbędne jest jednak poluzowanie śrub mocujących zawiasy z nadwoziem inaczej minimalna różnica w rozstawie otworów maski T6 spowoduje jej naprężenie - milimetr, może dwa i maska nie licuje z błotnikami.
Rygiel maski można pozostawić z T5 - "Łapka", którą zwalnia się ręką jest trochę krótsza więc przy otwieraniu maski trzeba będzie trochę głębiej sięgać. To naprawdę minimalna różnica, szkoda kasy.
Siłownik maski pasuje z T5, należy tylko dokupić dwa duże odboje.
Na tę chwilę nie wiem czy pasuje wygłuszenie - auto się dziś maluje więc tę informację uzupełnię.
Załącznik:
13.JPG
13.JPG [ 50.86 KiB | Przeglądany 886 razy ]


Ostatnio zmieniony 25 gru 2017, 11:30 przez Rowojtek, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 12 paź 2017, 9:03 
Offline

Rejestracja: 07 sie 2016, 10:07
Posty: 178
Pominąłem kilka drobiazgów, nie wspomniałem np. o odgrodzeniu 7E0 805 962B (osłona pod belką podzderzakową), pokrywie akumulatora czy wkrętach do mocowania nadkoli.

Zainteresowanych zapraszam do dyskusji.

TADAM .... !!!
Załącznik:
100.JPG
100.JPG [ 83.4 KiB | Przeglądany 884 razy ]


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 13 paź 2017, 10:09 
Offline

Rejestracja: 19 sty 2017, 1:30
Posty: 90
No i pięknie 8-)
Zrób jeszcze proszę fotkę z boku no i oczywiście jakie koszta poniosłeś :?:

_________________
Obrazek


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna

Indeks witryny » FAQ » Nadwozie


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: