Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » Silniki benzynowe




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Swap na 1.8t
 Post : 25 lut 2017, 17:49 
Offline

Rejestracja: 04 paź 2016, 13:52
Posty: 9
Powoli przymierzam się do swapu na 1.8t. Obecnie mam silnik 2.0 AXA 115km. Odziwo silnik daje sobie radę pomimo że napędza 9osobowego longa ale to raczej zasługa krótko zestopniowanej skrzyni - a auto ma trochę latać po autostradach więc już przy zakupie był plan na swap 1.8t + 6b manual. Jeśli chodzi o silnik to wybór padł na AWC czyli 1.8t z sharana - po wymianie wtryskiwaczy spokojnie zrobi bezpieczne 200KM i duży moment obrotowy "z dołu".
Zastanawia mnie kwestia skrzyni biegów - ze zdjęć wygląda jakby skrzynie z t5 miały inaczej położony mechanizm różnicowy niż te z sharana więc muszę dobrać coś z t5.
Skrzynia z 1.9 powinna pasować do 1.8t oraz w miejsce mojej obecnej - wyczytałem że skrzynie z 2.5 nie pasują do 1.9 więc i do 1.8t (większy rozstaw śrub mocujących) oraz ze skrzynie z 2.0 pasują do 1.9 kwestia tylko innych półosi - pomijając inne przeguby wewnętrzne to prawa jest jakby 2 częściowa z podporą a u mnie jest bez podpory i przy 1.8t miejsca na taką podporę nie będzie więc skłaniam się ku skrzyni z 1.9 lub może oddać moją na wymianę 4 i 5 biegu na dłuższe? Zależy mi na krótkiej 1,2 takiej jak jest obecnie bo w 9osób+bagaż bez problemu rusza pod duże wzniesienia. Może komuś się obiła rozpiska przełożeń po kodach skrzyń w t5? Jeśli ktoś ma jakieś porady to zapraszam do dyskusji - nie widziałem nigdzie opisanego takiego swapa - w necie jest tylko do t4.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 05 mar 2017, 21:54 
Offline

Rejestracja: 06 sty 2016, 1:38
Posty: 28
Lokalizacja: Lubuskie
Wsadziłem do T5 1,8 Turbo, fajnie latał, tylko oryginalna chłodnica ci nie wejdzie, przy oryginalnej skrzyni i 180KM zamyka piątkę :)
Miałem zamiar wsadzić skrzynię z 1,9 ale sprzedałem w takiej konfiguracji
Skrzynia z sharana nie podeszła, silnik jest bardziej w pionie

_________________
... ..


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 08 mar 2017, 3:48 
Offline

Rejestracja: 04 paź 2016, 13:52
Posty: 9
Super że odpisałeś - jeśli jest opcja pogadać przez tel to wyślij na priv swój numer - 15min rozmowy i wiem wszystko ;). Jeśli masz jakieś foto z prac to też chętnie zobaczę. Wsadzałeś AWC? Bo taki z przebiegiem 100tys mil zakupiłem kompletny i taki wydaje mi się jedyną słuszną opcja że względu na dolot do Turbo jak i kolektor ssący który wydaje się możliwie najmniej oddalony od głowicy czyli powinien wejść przed chłodnic? Czy chodziło Ci o ułożenie króćców w chłodnicy z 2.0 8V?


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 08 mar 2017, 19:59 
Offline

Rejestracja: 06 sty 2016, 1:38
Posty: 28
Lokalizacja: Lubuskie
Mam tylko takie
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
... ..


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 09 mar 2017, 14:26 
Offline

Rejestracja: 04 paź 2016, 13:52
Posty: 9
Po zdjęciach wygląda że wrzuciłeś tam jakieś AUQ w którym jest dużo większy kolektor ssący niż w AWC i skierowany w drugą stronę - stąd masz centralny intercooler "jednostronny" - to on kolidował z ori chłodnicą? AWC mieści się w sharanie w którym wydaje mi się jest mniej miejsca stąd wybór padł na niego gdyby nie to to pewnie wrzucałbym BAM'a. Wiązka silnika z AWC powinna pasować (ECU w sharanie za akumulatorem w t5 pod aku zaś wszelkie wiązki z actavi,loena,a3 będę mocno za długie bo komp jest w podszybiu. No i samo turbo z AWC jest inne niż w pozostałych - dolot do turbo idzie spod prawej lampy a w pozostałych z okolic lewego kielicha.

Opisałbyś co tam pamiętasz bo chciałem się maksymalnie przygotować przed rozpoczęciem. Ze wstępnych oględzin wygląda że oryginalna łapa tylna będzie pasować - zastanawia mnie jak prawa (przy rozrządzie) - z sharana na pewno nie będzie pasować a może to ori z t5 lub z 1.9?


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 10 mar 2017, 7:18 
Offline

Rejestracja: 06 sty 2016, 1:38
Posty: 28
Lokalizacja: Lubuskie
Wsadziłem AWU, kolektor wchodził w oryginalną chłodnicę, więc zastosowałem chłodnicę od VW NB.
To ten sam kolektor, tylko obrócony w drugą stronę więc też na 90% będzie wadził. Zastosowanie innej chłodnicy dało mi lukę , którą wykorzystałem do zamontowania IC, Cały osprzęt t.j. łapy, sprzęgło itp pasują z AXA. Wiązki pasują P2P i wcale nie są dużo za długie. Ja wspawałem flanszę wydechu, od VW NB, a cały wydech pozostał z AXA. Przełóż sobie miskę od AXA, tylko trzeba dorobić otwór powrotny oleju z turbo

_________________
... ..


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 30 mar 2017, 12:26 
Offline

Rejestracja: 04 paź 2016, 13:52
Posty: 9
Miałeś jakieś problemy z elektroniką? po wrzuceniu kompa z AWC wyrzuca w 09- central electric błąd 01341 - Control Module in Instrument Panel On Comfort CAN (J285)
008 - Implausible Signal
skutkuje ten błąd załączonymi wiatrakami chłodnicy.
Adaptacja sterownika z AWC do licznika przeszła bez problemu - ECU zaciągnęło VIN. W liczniku i Ecu brak błędów komunikacji - kontrola trakcji i ABS działa. Nie mam jeszcze schamtów ECU t5 i sharana a w weekend chciałem zacząć swap więc jeśli miałeś taki problem i rozwiązałeś to byłbym wdzięczy za info bo na razie to wytargałem całą wiązkę z sharana i opisałem.


Załączniki:
wiazka alhambra.jpg [82.76 KiB]
Pobrany 6 razy
Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 31 mar 2017, 21:53 
Offline

Rejestracja: 06 sty 2016, 1:38
Posty: 28
Lokalizacja: Lubuskie
Nie miałem takiego błędu, silnik miałem AWU

_________________
... ..


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 05 lip 2017, 12:40 
Offline

Rejestracja: 04 paź 2016, 13:52
Posty: 9
Przeciągnęło się to trochę - sporo rzeczy nie pasowało. W wolnej chwili postaram się opisać co i jak bo z efektu jestem zadowolony :D. Takie małe streszczenie na początek - wszystkie łapy silnika z 2.0 AXA pasują do 1.8t. Trzeba przełożyć miskę z AXA bo ta z 1.8t nie pasuje do skrzyni oraz smok bo silnik jest delikatnie pod innym kątem. W misce trzeba dorobić spływ oleju z turbiny. Ja wyciąłem oryginalne gniazdo spływu z miski 1.8t i wspawałem w tą z t5.
Obrazek
Obrazek
Porównanie ssaków:
Obrazek
Dorobiony spływ oleju z turbo - powstał z 2 oryginalnych spływów.
Obrazek
Pokrywa zaworowa z a3 pod nowszy typ cewek.
Obrazek
Kolektor ssący zrobiłem krótki i zostawiłem ori chłodnice z AXA.
Obrazek
DP - początek o ori s3 potem trochę kwasiaczka 2,5cala i wszystko schodzi w ori wydech
Obrazek
Intercooler to ori z poliftowego t5 (pasuje w ori uchwyty). Do skrzyni z AXA nie pasuje sprzęgło z 1.8t (miałem z 6 biegówki -inny wałek atakujący) więc obecnie zostało z AXA. W ramach jazdy testowej ciągnąłem lawetę z autem oraz wyciągałem auto ze sporego podjazdu - nic się nie ślizga a sprzęgło stare (nabita tylko nowa okładzina tarczy).
Obrazek
Obrazek
Zastosowane turbo to K04 z S3. Co do wiązki to połączenie oryginalnej wiązki z t5 i 1.8t - udało się to wszystko ładnie przepinować i w całej wiązce są tylko 3 luty. Przewód serwa to leciutko przerobiony przewód z a3 8p anglik. Obecnie pozostał problem z za krótką skrzynią oraz problem wysterowania wiatraków - w t5 wiatraki są sterowane modułem płynnie a w 1.8t są po prostu 2 biegi - w najgorszym wypadku wleci moduł wentylatorów z 1.8t.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Indeks witryny » FAQ » Silniki benzynowe


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: