Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » 2.5 TDI




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Post : 14 kwie 2019, 20:25 
Offline

Rejestracja: 14 kwie 2019, 15:35
Posty: 7
Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post na forum. A wiec w razie pomyłek z góry przepraszam.

Problem z jakim się borykam w moim Multivanie 2,5 TDI 174KM (BPC) z DPF + AUTOMAT, od ponad pół roku jest:

Sporadycznie szarpie silnikiem podczas spokojnej, jednostajnej prędkości tz. Np. bieg 5 - prędkość około 65 km/h - 1400-1600 obrotów lub bieg 6 - prędkość około 80km/h - 1400-1600 obrotów , poszarpuje czasem lekko jak by wypadał zapłon na ułamek sekundy. Natomiast raz na 500-600 km podczas samoczynnego dopalania DPF-a zaczyna szarpać silnikiem mocno w tym samym zakresie obrotów i prędkości. Po dodaniu lub odjęciu gazu przestaje szarpać silnikiem, nawet na tempomacie jest to samo. Mechanicy rozkładają ręce, brak już pomysłów. Wszystko co mogło mieć logiczny wpływ na ten problem zostało wymienione lub sprawdzone.

Wymieniono: przepływomierz , sonde-lambda, filtr paliwa, Vacumpompe, EGR, zawory sterujące turbo oraz chłodnica EGR, o-ringi pompowtryskiwaczy, nowy DPF, cały układ wydechowy od głowicy po tylny zderzak, czujniki temperatury DPF, czujnik różnicy ciśnień DPF, 4 poduszki pod silnikiem i skrzynia.

Zregenerowano: turbinę, pompowtryski w Bosch-u

Sprawdzono: kompletne zawieszenie, kompletny napęd, przeguby, półosie,

OBD: zero błędów , bloki pomiarowe wszystkie ok,
po za ujemnymi BIP-ami 1.(-50) 2.(-55) 3.(-65) 4.(-65) 5.(-50). W grupie 18 nie ma błędu wiązka elektryczna pompek.

Podczas szarpania silnikiem błędy się nie pojawiają, bipy oraz korekcje wtrysków nie zmieniaja, obroty nie falują.

Bardzo prosze o podpowiedz, może ktoś z was miał tez taki problem.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 14 kwie 2019, 22:07 
Offline

Rejestracja: 14 kwie 2019, 15:35
Posty: 7
Dodam jeszcze ze wącham się w ostateczności nad wymiana pompy paliwa w zbiorniku, ponieważ nigdy jeszcze nie słyszałem żeby ona działała (na słuch). Dodam ze auto jest wyposażone w dogrzewasz silnika oraz Webasto suche które to tez ta sama pompka są zasilane i oba urządzenia działają poprawnie.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 14 kwie 2019, 23:22 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 986
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
Funmultivant5 pisze:
Dodam jeszcze ze wącham się w ostateczności nad wymiana pompy paliwa w zbiorniku, ponieważ nigdy jeszcze nie słyszałem żeby ona działała (na słuch). Dodam ze auto jest wyposażone w dogrzewasz silnika oraz Webasto suche które to tez ta sama pompka są zasilane i oba urządzenia działają poprawnie.


Te wypadanie zaplonu to morze byc wiaza pompowtryskow, tak sie u mnie to objawialo.

Blad pojawi sie dopiero jak przerwanie doplywu napiecia bedzie dluzsze.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 14 kwie 2019, 23:54 
Offline

Rejestracja: 14 kwie 2019, 15:35
Posty: 7
Sprawdzałem VCDS-em w bloku pomiarowym - 18 i wszystko wychodzi dobrze. 0- a po wykręceniu na obroty 3000 i od puszeniu kod właściwy (o ile dobrze pamietam) 128 na wszystkich.
Poza tym problem szarpania silnikiem jest tylko pomiędzy 1400 - 1600 obrotów. Czasami jak szarpie to lekko a raz na 600km gdy wchodzi w automatyczny tryb dopalania DPF-a to szarpie mocno jak by miał zaraz silnik z poduszek wypaść, a wiadomo ze w trybie dopalania jest podwyższona dawka paliwa.
Jeżdżę z ta dolegliwością od ponad pół roku i zrobiłem 30.000km.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 17 kwie 2019, 20:38 
Offline

Rejestracja: 12 gru 2015, 15:40
Posty: 265
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
a to czasami nie skrzynia ?

_________________
Transporter kombi 8os. 2.5tdi BNZ 130KM , Multivan 2.5Tdi 4Motion BPC 174KM


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 18 kwie 2019, 7:28 
Offline

Rejestracja: 14 kwie 2019, 15:35
Posty: 7
Też tak myślałem o skrzyni i w sumie nadal mysle o tym by ją sprawdzić u specjalisty.
Tylko te szarpanie raczej bierze się z silnika, objawia się bardziej w trybie dopalania filtra cząstek.
Zauważyłem tez ze na biegu jałowym czasem telepie silnikiem i tez przy dodaniu gazu na 1400rpm buja silnikiem.
Jestem umówiony za tydzień do bosch-serwis na sprawdzenie ciśnień całego układu paliwowego (od zbiornika po silnik i powrót .


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Indeks witryny » FAQ » 2.5 TDI


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: