Czujnik ESP - Jak dostać się do skubańca?

Tematy związane z żarówkami, bezpiecznikami, kabelkami, czujnikami
Damianusix
Posty: 11
Rejestracja: 26 sty 2018, 18:05

Czujnik ESP - Jak dostać się do skubańca?

Post autor: Damianusix »

Cześć.

Niestety wywaliło mi na desce kontrolkę od ESP.
VCDS pokazuje błąd komunikacji 00493 G419 + na blokach grupy 4 nie pokazuje wartości Lateral Acc i Rotation Rate. Czujnik skrętu działa, czujnik prędkości każdego koła pokazuje takie same wartości przy jeździe - odpada czujnik ABS kół. Diagnoza albo uszkodzone kable albo czujnik - idę w ciemno, że to czujnik (napotkałem kilka wątków na forach zagranicznych z tym tematem).

Kupiłem w sumie 4 sztuki 652 i 655 wersje E i H każdego z nich bo jak już dokopie się do całości to nie chce mieć przestoju w robocie, a na necie różne czujniki ludzie spotykali.

Wiem, że czujnik znajduje się w podłodze centralnie pod biegami no i teraz pytanie... Jak się tam dostać?

Czeka mnie demontaż przednich foteli, plastikowych progów/stopnic oraz osłony biegów i na końcu wykładziny? Czy jest jakiś inny patent :p?

Trzeba potem wykonywać adaptacje czujnika czy nie? Znalazłem takie coś:

ESP-Sensor Unit (G419)
[Select]
[03 - ABS Brakes]

[Security Access - 16]
Enter 40168
[Do It!]

[Basic Settings - 04]
Group 069
[Go!]
Field 2 should show OK after a successful Calibration.
[Done, Go Back]

[Meas. Blocks - 08]
Group 010 Field 1/2 (Longitudinal Acceleration Sensor (G251))
Specification: ±1.25 m/s²
[Done, Go Back]

[Fault Codes - 02]
All fault codes should have disappeared.
[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]
ODPOWIEDZ