Zarejestruj się    Zaloguj się    Forum    Szukaj    FAQ

Indeks witryny » FAQ » Klimatyzacja / Ogrzewanie




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Post : 07 maja 2018, 11:51 
Offline

Rejestracja: 30 mar 2017, 16:13
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Panowie,

Możecie polecić jakiś dobry warsztat od klimy w Warszawie?
T5 2005 2.5 TDI AXD, klimatronic 3-strefowy nie załącza się. Czynnik uzupełniony, brakowało ok. 280 g. na komputerze żadnych błędów. Podejrzewam sprzęgło kompresora lub czujnik ciśnieniowy. Chodzi o warsztat, który zna się na robocie i wymieni co trzeba, a nie naciąga na dodatkowe koszty.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 07 maja 2018, 15:25 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 863
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
Sprzęgło jest łatwo sprawdzić i wymienić.

A co z czujnikiem temperatury za zderzaki em? Sprawdzony?

Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 07 maja 2018, 15:48 
Offline

Rejestracja: 30 mar 2017, 16:13
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Czy sprzęgło to tylko ten łącznik gumowy między zębatką z silnika a kompresorem? Jeszcze pod niego nie zaglądałem, ale chyba będę musiał, jak nie znajdę warsztatu :(

Czujnik temperatury zewnętrznej pokazuje właściwą temperaturę na zegarach jeśli to masz na myśli.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 07 maja 2018, 16:42 
Offline

Rejestracja: 08 sty 2015, 7:53
Posty: 863
Lokalizacja: Leverkusen / Kędzierzyn-koźle
No to jak pokazuje właściwą to raczej będzie dobry.

Tak sprawdź to gumowe sprzęgło. U mnie zatarcie się łożysko kierunkowe i rozerwalo gumę

Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 07 maja 2018, 17:07 
Offline

Rejestracja: 30 mar 2017, 16:13
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki. Postaram sie to sprawdzić i dam znać.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 07 maja 2018, 18:36 
Offline

Rejestracja: 30 mar 2017, 16:13
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze pytanie o ten czujnik ciśnieniowy, bo jego łatwiej sprawdzić. U mnie po odpięciu kabla prawy wiatrak wchodzi na max obroty, jak popinam to się wyłacza. Czyli wygląda, że sterowanie wiatrakiem jest OK. Pytanie czy przy poprawnym działaniu i dobrym ciśnieniu w układzie, któreś piny np. 1 i 2 powinny być zwarte? U mnie wygląda, że jest jakaś rezystancja między pinem 1 i 2 przy właczonym silniku.

Poszukałem i wiem, że czujnik 3 PIN jest bardziej skomplikowany niż starszy 4 PIN i nie ma tam mowy o zwarciu, czy rozwarciu, tam zmienia się rezystancja w zależności od ciśnienia, więc raczej to nie on :D


Ostatnio zmieniony 10 maja 2018, 0:05 przez piomaxx, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 07 maja 2018, 22:04 
Offline

Rejestracja: 30 mar 2017, 16:13
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Łacznik gumowy sprawdzony i jest cały. Czyli przeniesienie napędu jest OK. Wszystko ładnie się kręci przy właczonym silniku. Przy wyłączonym jest mały luz i opór. Pytanie, czy ta czarna puszka z małymi śrubkami dookoła jak się kręci to znaczy, że kompresor chodzi? Co jeszcze mogę sprawdzić?

Po wgraniu ustawień początkowych dla HVAC, pojawił się błąd:

00353 - Function Return Message from Fresh Air Blower Regulator

002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Poszukałem i wygląda, że chodzi o rezystor dmuchawy. Czy ten błąd może blokować działanie klimy?


Załączniki:
sprzęgło AC T5.jpg
sprzęgło AC T5.jpg [ 30.78 KiB | Przeglądany 160 razy ]
Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 21 maja 2018, 12:42 
Offline

Rejestracja: 30 mar 2017, 16:13
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Jest diagnoza. Urwała się śrubka i obrobił się wieloklin na w tarczy sprzęgła jak na zdjęciu powyżej.


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
 Post : 23 maja 2018, 11:13 
Offline

Rejestracja: 30 mar 2017, 16:13
Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Klima naprawiona i działa jak trzeba. Oprócz tego co powyżej wolne koło i łącznik gumowy też wymienione, bo wolne koło było już zablokowane i nie kręciło się swobodnie w jedną stronę jak powinno, a łącznik nosił ślady zużycia (przebieg 195 tys). Producent zaleca wymianę kompletu po 150 tys. dla silnika AXD. Ciekawe ile wytrzyma ten od alternatora, bo też raczej nie był wymieniany ;)


Na górę 
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Indeks witryny » FAQ » Klimatyzacja / Ogrzewanie


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości

 
 

 
Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: