Konserwacja podwozia - podłogi T5 long

Malowanie,szpachlowanie
Madej
Posty: 2
Rejestracja: 11 kwie 2019, 12:05

Konserwacja podwozia - podłogi T5 long

Post autor: Madej »

Po zakupie T5 postanowiłem, że wyciągnę fotele z całą tapicerką by sprawdzić rzeczywisty stan blachy. Co widać na zdjęciach poprzedni właściciel nie dbał o auto co skutkowało nagromadzeniem się ogromnej ilości wody. Wykładzina (oryginał) była tak nasiąknięta, że do dziś leżąc w garaży cieknie z niej woda. W dodatku facet strasznie dużo palił co sprawiało, że czułem się jakbym siedział w popielniczce.
Postanowiłem również, że zajmę się podwoziem. Usunąłem wszystkie plastiki (osłony) podwozia, zbiornik, tłumik. Okazało się, że podwozie nie jest w złym stanie, niestety pojawiły się duże naloty rdzy, które trzeba było oczyścić i zahamować ich rozwój!
Pożyczyłem o kuzyna piaskarkę z odkurzaczem (bardzo fajna sprawa, mało co się pyli) i zacząłem piaskować. Okazało się że są do wymiany dwie małe blaszki, które szybko wymieniliśmy.
Długi czas zastanawiałem się jakimi środkami to wszystko zakonserwować. Zacząłem studiować dostępne środki od R-STOPU po zwykły baranek. Po kilku rozmowach i konsultacjach zakupiłem środek antykorozyjny FORCH L237 (ze wszystkich dostępnych najlepsze opinie oraz wygodny w zastosowaniu) Kupiłem też R-STOP, ale z niego nie byłem jakoś zachwycony. Bardzo mało wydajny i uważam, że dużo, dużo za drogi, ale naprawdę to tylko i wyłącznie moja opinia. Za jakiś czas okaże się czy FORCH był strzałem w dziesiątkę. Przy użyciu pędzla wymalowałem wszystkie części piaskowane czyli całą podłogę od wewnątrz pojazdu i całe podwozie. Efekt był dość ciekawy widoczny na zdjęciu. Wydawało się że większość rdzy usunąłem jednak plamy bardziej ciemne mówiły same za siebie.
Następnie zastanawiałem się nad kolejną warstwą farby tym razem chciałem użyć epoksydu okrętowego jednak w okolicach Warszawy nie było fachowców, którzy by mogli mnie naprowadzić na dobry przemysłowy podkład a z tymi co rozmawiałem to rzucali takie ceny, że włosy się jeżyły na mojej łysej głowie, więc kupiłem podkład epoksydowy PROTECT 360 NOVOL. Większość blacharzy poleca. Położyłem 2 grube warstwy a następnie na górę BOLLA masa natryskowa a na podwozie BOLLA baranek.
Teraz jestem na etapie składania wszystkiego w jedną część.
iPhone
Posty: 116
Rejestracja: 19 sty 2017, 1:30

Re: Konserwacja podwozia - podłogi T5 long

Post autor: iPhone »

Ale co widać na zdjęciach :?: :lol:
Obrazek
Daroo
Posty: 428
Rejestracja: 13 paź 2014, 16:08

Re: Konserwacja podwozia - podłogi T5 long

Post autor: Daroo »

iPhone pisze:Ale co widać na zdjęciach :?: :lol:
na zdjęciach wszystko widać, ale my nie widzimy zdjęć;)
darkob
Posty: 11
Rejestracja: 04 lut 2017, 15:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konserwacja podwozia - podłogi T5 long

Post autor: darkob »

Na oczyszczone podwozie Interplus 256 a później Dinitrol 447.
VW T4 2.5TDI Max i VW T5 1.9TDI
ODPOWIEDZ